Op bezoek

August 7, 2019 in Austria ⋅ 🌧 17 °C

Na een aantal dagen geen gehoor gegeven te hebben is het maar is tijd om weer een Blogje te schrijven, afgelopen dagen regelijk wat gebeurd en dus ook wel wat te typen...

Op 7 Aug ben ik richting Jerzens gereden waar vrienden wonen en ik in de reis 3 dagen rust ingepland heb. Een ritje van 9 uur binnen door, door de bossen over de bergen en op zoek naar sneeuw. De weervoorspellingen voor deze dag waren iets minder, omweer regen en al bij al niet al te warm.

De ochtend begon goed, veel zon iet wat wolkjes maar niet te klagen. De wekker maar weer vroeg en zo snel mogelijk weg om ook zo vroeg mogelijk weer op locatie te zijn. De ochtend was iets moeizamer en ik werd niet al te snel wakker en levendig om weg te gaan. Uit eindelijk half 10 volledig bepakt weer op de motor rijdt ik het dorpje uit opzoek naar de mooie sluip door kruip door wegen. Hoefde niet al te lang te rijden of de eerste echte boeren wegen kwamen op de kaart en stuurde ik langzaam berg in en berg uit. Heerlijk op het gemak door de wijlanden en velden genieten van de omgeving, klimmen omhoog en over op verharde zand paden. zo rijdt ik lekker door een aantal dorpjes en over een aantal berg toppen heen om vervolgens de doorgaande weg weer te pakken op zoek naar de volgende bergen. De rit van 9 uur zag ik vanochtend nog wel somber in, niet al te energiek en toch zo lang moeten rijden. toch maar even de navigatie in duiken en kijken of we ergens wat uurtjes kunnen winnen. Zo gezegd zo gedaan, uiteindelijk heb ik 2 uur van de route kunnen in korten en rijdt ik een klein deel over de snel weg om wat berg toppen over te slaan. Eenmaal van de snelweg weer af kom ik een mooi overkoepelend huisje tegen met een bordje Italie, ik wist vanuit thuis dat hier het echte stuur en klim werk zou komen, ik rijd lekker door en krijg door de gedachten al snel weer energie en zin om de bergen in te duiken. Ook al word het in de verte al snel donkerder en donkerder.... Het gas gaat er iets meer op en ik ga maar gemiddeld iets sneller rijden om toch zo maar wat tijd te winnen. Tot op een gegeven moment de eerste spetters beginnen te vallen. ik duik snel een parkeerplaats op waar in eens meerdere moteren staan welke ook hun regen kleding aan het aantrekken zijn... Maar jullie komen tegen gesteld gereden??? Waarom doen jullie nu pas de kleding aan vraag ik zo in het rondt. Al snel bleek dat hun de zelfde gedachten hadden de eerste spetters en we doen de kleding aan.. Oh dus de regen stopt eigenlijk zo weer? Naja doordat het donkerder werd door de wolken en met wat regen er bij de temparatuur snel daalde dacht ik voor de zekerheid doe ik maar toch alles aan dan maar voor de warmte. Snel een broodje uit de koffer en door. Ik zeg iedereen gedag en geef snel weer gas de bergen in. Van tunnel 1 tot en met tunnel 19 kleine spetters en inderdaad net twijfel achtig om de regenkleding aan te houden. Elke tunnel stond aangegeven en kon dus ook makkelijk zien hoe hoog ik zat en waar.. We begonnen de klim in het dal op ongeveer 700 meter hoogte en eindigde op 2100 meter oog na het uitrijden van tunnel 19. Mooie wegen, mooi uitzicht en heerlijke bochten genoot ik heerlijk van het rijden ook al spetterde het steeds iets harder... Ook kwamen de wolken steeds dichterbij en ontkwam ik er niet aan dat de temparatuur van vanochtend niet meer te halen was. Vanochtend vertrokken met 28 graden nu rijdend in nog geen 6 graden. toch stop ik even boven aan de berg om wat foto's te maken, ook al is het weer niet lekker, ik zal niet snel hier nog eens rijden met de motor, het is nou niet echt om de hoek zal ik maar zeggen. Na een snelle stop en wat foto's stap ik snel weer op om verder te rijden. De afdaling begint weer en langzaam word het weer iets warmer in mijn gedachte had ik maar 1 berg pas er in staan welke zo hoog zou gaan en met een kleine gedachte van nog iets meer dan een uur rijden volg ik de navigatie op weg naar dacht ik mijn eindbestemming... Al snel zag ik op mijn schermpje alleen maar weer haarspeld bochten aan komen en begon ik aan een nieuwe klim..? Een nieuwe pas? Oh... Toch maar even chekken of dit de weg is welke ik echt in gedachten heb... Ik stop even check mijn navigatie en zie dat dit wel de in gecalculeerde weg is... Naja er is geen weg meer terug dus snel verder... Ook deze klim vol met tunnels en haarspeld bochten lees ik weer de hoogte meters op de bordjes en zie dat ik ongeveer per bocht 100 m stijg... Zo even snel gezien op de navigatie was er alleen nog geen einde aan de klim. De wolken kwamen dichterbij en het begon steeds kouder te worden... Zoals gezegd geen weg terug dus door bikkelen... Met de gedachte rijden in 35+ graden is niet fijn dus geniet maar even van de koude lucht rijdt ik door en kom ik snel uit in de wolken met weinig tot geen zicht en gaat de snelheid er uit. Ook wel bijzonder om in deze omstandigheden te rijden dus even op een veiligplekje stoppen en een fototje maken. Er komen wat auto's voorbij en snel rijdt ik achter de auto's aan om wat extra makkelijk te kunnen rijden. De klim gaat gestaagd door en komen we uit eindleijk met zijn alle op de top aan. 2500m hoogte pot dicht van de mist hellaas dus totaal geen uit zicht maar ik ben er wel geweest zal ik maar zeggen. Na even de benen hier gestrekt te hebben gaat de reis door om nu echt het laatste rij uurtje in te zetten en begin ik aan de grote afdaling het dal in. De eerste koeien lopen weer op het gemak over de wegen en kan ik als nog niet al te snel door rijden door dit gebied. Normalieter is het wit en zien we dus geen koeien... Doorweekt en redelijk koud begint toch het humeur wat minder te wordenen gaat het gas er vlink op om het laatste stukje door het gebied te rijden... Na uit eindelijk toch nog 9 uur gereden te hebben kom ik uit eindelijk op de bestemming aan bij Melanie, snel even alle natte kleding uit en snel inchekken. Voor me een grote groep berg wandelaars welke ook nu precies aan het in chekken waren, ik wacht even buiten tot ze klaar zijn en storm in 1x naar binnen om iedereen gedag gedag te zeggen en is te kijken welke kamer voor mij bestemd is :-)

Eindelijk warmte en snel maar douchen en even heerlijk opwarmen.
    Vanavond lekker bij kletsen en wat eten met zijn alle lekker op tijd het bed in en kijken wat de dag morgen ons brengd.