Denau Beratan Tempel

September 15, 2016 in Indonesia ⋅ ☁️ 14 °C

Ok hier was het dus wel ontzettend druk, alsof je een dagje efteling doet. Dus wij voorbij de busladingen mensen ook naar binnen en de tempel bekijken. Hier en daar een stenen pilaar en wat beelden met een kleed om en natuurlijk de pagodes op het eilandje net voor de kust. Tja, het ziet er wel aardig uit maar ik moet zeggen dat ik niet echt onder de indruk was. Het lijkt ook allemaal zo op elkaar. Af en toe rij je lang een willekeurig huis en dan twijfel je, is dit nu een tempel of gewoon een huis? Maargoed, na een half uurtje waren we weer onderweg. De volgende stop was een lokaal bakkertje, geroemd om zijn brood. En de broodjes waren inderdaad prima, en meteen wat verse koekjes meegenomen. Voordat we naar Ubud zouden rijden wilden we nog langs een bekende panorama punt gaan om over de rijstvelden heen te gaan. Maar hoe dichter we erbij kwamen hoe meer het weer betrok en de mist op kwam zetten. Dus op een gegeven moment maar koers gezet richting Ubud. En dat was maar goed ook wat te na een half uur begon het wat te regen, en toen nog wat. Dus wij stopten even voor een drankje om de regen uit te wachten. Toen het net iets minder was vertrokken we. Maar uiteindelijk kwam het met bakken naar beneden, we hadden beiden een open helm en zonder ruitenwissers op zijn zonnebril zag ik niet zoveel, alhoewel het wel de regen uit mijn ogen hield. Iets verder trokken onze poncho's aan die we nog van de Rinjani tocht hadden. Voordeel dat me onderbroek nu droog bleef maar het nadeel was dat alle regen nu langs mijn benen mijn schoenen in liep :). Maar na stug door te rijden kwamen we eindelijk op onze bestemming aan, beide toe aan een warme douche! De volgende dag kregen we pas goed zicht op het mooie zwembad en rijstvelden voor de deur.Read more