• Day20

Tromsø

September 10 in Norway ⋅ ☁️ 8 °C

Vanavond met de bus vanuit Alta aangekomen in Tromsø, wat een prachtige stad. Met de bus zo'n 7 uur reizen. Wat zijn die busreizen mooi, je kijkt hier overal je ogen uit! Met de bus 2x op de ferry, dat is sowieso iets dat ik leuk vind. En als toetje gingen we langs de Arctic Church én over de Tromsøbridge.

De Arctic church is heel bijzonder van vorm, ontworpen door Jan Inge Hovig.
    De 11 aluminium gecoate betonnen panelen aan weerszijden van het dak zorgen voor de vorm van de kathedraal.
    Het glasmozaïek aan de oostzijde (entree) is van kunstenaar Victor Sparre.

De Tromsø-brug is een vrijdragende verkeersbrug van 1036 meter lang, gaat van het vasteland naar het eiland Tromsøya.

Nu in hostel Coco, nee niet Chanel, vanavond wil ik over de brug wandelen naar de Arctic church. Ben heel benieuwd naar de plaatjes die dat oplevert. Morgen vertrek ik met de bus van 10.30 u alweer, dan komt het er niet meer van.

En het toetje is: fotos van de brug en de kerk by night!

Hoef geen reisgids meer te kopen, veel informatie, leuke manier van schrijven ✍️ Wens je een goeie reis toe, op naar zuidelijker oorden 🤗🤗