Zondag

May 7, 2017 in Ireland ⋅ 🌙 7 °C

Goed geslapen en vandaag schijnt de zon de hele dag. Het moet de beste dag worden van het weekend en ziet er al stralend uit.
    Vandaag nemen we de bus voor de Dockland tour. We gaan eens kijken waar mama en papa binnen enkele weken aan wal komen.
    Zo ver komt de tour dus niet, we stappen uit aan de laatste halte en doen een stuk opnieuw maar te voet zodat we het goed kunnen bekijken. Eerst de aangrijpende beelden van een monument ter ere van de slachtoffers van de grote hongersnood 1845-1850.
    Daarna even binnen bij het museum van de Ierse emigratie maar het weer is te goed om binnen te blijven de de inkom te hoog dus doen we enkel de shop.
    Dan via de mooiste brug van Dublin de Samuel Beckett brug naar de duikklok.
    We bezoeken het science museum en bevinden ons bij de geeks. De helft van de toestellen werkt niet of amper, gelukkig was het gratis.
    Hierna wandelen we via het standbeeld van Molly Malone naar het Dublin Castle.
    Daarna terug naar het hotel en de souvenirs wegleggen. We gaan in het park over het hotel nog wat lezen en genieten van de zon tot ongeveer 18:00u. Daarna op zoek om iets te eten en uiteindelijk belanden we terug in het hotel tegen 22:00u.
    Prachtig weer vandaag en een beetje verbrand. De winkels waren open en dus lekker druk, net een koopzondag in december in antwerpen.
    We zien de raarste figuren rondlopen maar toch ook veel bedelaars en daklozen. Op enkele plaatsen krijgen deze eten van vrijwilligers maar toch een schrijnend tafereel hoor.