Welkom op de boot

October 14, 2017 on the Maldives ⋅ ⛅ 31 °C

Verrassing, we krijgen een andere boot welke een klasse beter zou zijn. De MV Orion van Emperor divers word mijn thuis voor de volgende week.
    39m lang, 10m breed en voorzien van alle luxe. Tevens een extra grote dive donhi waar alle duikmateriaal op staat. Kamer 201, op het bovendek voorzien van 2 enkelbedden en een mooie badkamer. Alle fotomateriaal mag in de kamer worden opgeladen op deze boot wat toch wel een plus punt is. We krijgen een ice-tea als welkomstdrank en een breefing over de boot en de planning. Straks als ook de tweede groep er is volgt nog een breefing over de veiligheid aan boort en het duiken.
    Om 12:30u krijgen we onze eerste maaltijd. Salade, rijst, kippebout en lekker gekruide aardappelkwartjes. We gaan niets te kort komen denk ik. Omkleden, rondkijken en op het sundek wat proberen te slapen. Ingesmeerd maar na een uurtje kruipen we toch een verdiep lager want de eerste dag verbranden zou spijtig zijn.
    Om 7 uur krijgen we avondeten. Voorafgegaan door een uitgebreide duidelijke veiligheidsbriefing. Wortelsoep, gebakken rijst, spaghetti, aardappelen, calamaris en een soort stoofvlees zonder saus. Als dessert caramelvla en verse ananas. Daarna wird er verder kennis gemaakt met de rest van de duikers.
    22 duikers en 19 man personeel, drukke boel nu de boot vol is.
    Morgen opstaan om 6:00u, briefing om 6:30u met een lichte snack, duiken om 7:00u en daarna uitgebreid ontbijt.