Inschepen naar de Faroe Islands

October 27, 2018 in Denmark ⋅ ⛅ 4 °C

Na een korte zoektocht voor nieuwe ruitenwissers verkennen we nog even Hirtshals. Zaterdag middag maar geen kat te bespeuren in de winkelstraat. Tegen 12:30 schuiven we aan bij de poort van de ferry. Iets na enen krijgen we onze ticketten en mogen we door rijden naar rij 22. Hier moeten de passagiers uitstappen en met de shuttle naar de boot. De chauffeurs blijven wachten tot het hun beurt is om in te schepen. De boot vertrekt normaal om 15:00u maar het is al 14:40 voor ik aan boort kan rijden. Nadien blijkt dat de tijden Faroe tijden zijn en dus een uur vroeger is ( dus langer wachten). In de ferry rij ik naar boven en dan moeten we in de ferry nog eens draaien en parkeren op amper 5cm van elkaar! Daarom duurt het zo lang en mogen er geen passagiers mee. Peggy wacht al 1,5uur op de kamer tegen ik er aan kom. Uiteindelijk vertrekt de Norrona met een halfuur vertraging om 15:30u Faroe tijd. We verkennen de dekken van dek 2 waar het zwembad is tot dek 8 met het sundeck (gaan we niet nodig hebben) omstreeks 18:20u gaan we dineren in The Diner. Lasagne of aardappelen met gebraad en rode kool. Er is een mooie saladbar. Na het eten gaan we naar de kajuit en kijken nog wat films op de iPad voor we gaan slapen.Read more