Tromso en Senja Mefjord Brygge

February 10, 2020 in Norway ⋅ 🌧 1 °C

Redelijk geslapen en rustig gaan ontbijten waarna we de koffers pakken en gaan uitchecken. We plaatsen de koffers in de kofferkamer en wandelen naar Polaria voor een bezoek aan de seals. Eerst 2 films op een scherm van 3M hoog en 21m breed, de eerste over artic wildlife in spitsbergen en de tweede over het noorderlicht. Daarna gaan we kijken hoe de zeehonden worden gevoed en naar verschillende zeedieren die je hier vind zoals Anemonen. Veel van deze dieren vind je ook in Zeeland bij het duiken.
    Na dit bezoek gaan we in een winkelcentrum iets eten en nog wat door Tromsø slenteren tot het tijd is om onze bagage op te halen. Ondertussen is het beginnen sneeuwen wat de weg nog gladder maakt.
    Met onze bagage moeten we 250m wandelen naar de ferry. Via de app kopen we 2 tickets naar lysness. Een uurtje varen en dan worden we opgehaald en naar onze accommodatie gebracht. Een trip van 45min. spijtig dat het al lang donker is zo dat we niets van de omgeving kunnen zien. We zijn met 8 personen en zullen ook de excursies met deze groep doen.
    Na onze sleutel krijgen we een beetje uitleg over de excursies en vooral de planning voor de rest van de week en worden we naar de kamers gebracht. Onze kamer heet noorderlicht 1 en op een goede locatie met prachtig zicht. Een groot terras, 5 slaapkamers, 2 badkamers en salon en keuken. Helaas geen dubbel bed dus eerst nog wat interieurs aanpassen. Daarna gaan we eten, Peggy neemt kabeljauw en ik neem eland. We hebben vol pension en savonds een 2 gangen diner, dranken elke avond af te rekenen. Een pintje kost 89 NOK!
    Na het lekkere eten nog een kleine wandeling maar in hert donker zie je niet zo veel dus dan maar bloggen en slapen.