Snowshoe dag

February 13, 2020 in Norway ⋅ ⛅ 0 °C

Na het zelfde maar lekkere ontbijt gaan we wandelen met de sneeuwschoenen. We starten links in het dorp en wandelen tot aan de voet van de berg helemaal tot aan de andere kant van het dorp. Tussen de bevroren meren en
    ‘bossen’ tot het uitzichtpunt boven op de berg. Hier staat een gedenkteken voor de overleden vissers. Net op tijd terug voor het middageten hebben we toch 7 Km gewandeld en 3 keer gedroned. Om te eten krijgen we ‘bakelauw’ een soort vissoep met aardappelen. Een grote portie best wel lekker. Na de middag kijken we een film op de iPad, dronen voor de laatste keer, lezen en dus niets speciaal. Om 19:00u opnieuw gaan eten, Stefaan neemt de Moose en Peggy heilbot uit de fjord waar we verblijven. Om 20:30u vertrekken we met 8 andere op sneeuwschoenwandeling. Het is net dezelfde route die we deze ochtend hebben gedaan alleen nu met gids, groep en in het donker. Hier betaal je dan normaal 995 Nok voor per persoon. De voorspellingen zijn goed maar het weer luistert niet en dus geen open luchten op de juiste momenten. We zien even een glimp van het noorderlicht maar voor ons telt dit niet mee. Onderweg krijgen we thee aangeboden en word er een vuur gemaakt. Gezellig en mooi en raar dat de sneeuw die in contact komt met de vlammen niet smelt! Moe gaan we tegen 00:30u slapen. Morgen terug naar Tromsø.