August 2017

Vertrekdag

August 11, 2017 in Belgium ⋅ ⛅ 15 °C

Gisteren de mobilhome al gaan afhalen en gedeeltelijk ingeladen. Vandaag rustig wakker worden, douchen en verder inladen, we hebben tijd.
    Tegen 20:00u moeten we in Duinkerken zijn voor de overzet.

Werner de Bijl

Veel plezier! Wij houden een oogje in het zeil

8/11/17Reply

Lijkt wel splinternieuw!

De westhoek

August 11, 2017 in Belgium ⋅ ⛅ 20 °C

De duinen van de Westhoek. Net op de grens tussen België en Frankrijk, hopelijk blijft het weer de hele reis zoals vandaag!
    We hebben ruim de tijd om naar het strand te wandelen 2km heen! Even genieten van het weer en de rust en dan terug naar ons rijdend huis.Read more

Mariatche

De Panne? Ik ken die grenspaal, trouwens mooie wandeling daar door de duinen!

Op de ferry

August 11, 2017 in France ⋅ ⛅ 17 °C

We hebben geboekt voor de boot van 22:00u, je moet 1,5u op voorhand aanwezig zijn, we komen aan om 19:30u en vertrekken prompt op de boot van 20:00 ipv 22:00 u. Das twee uur vroeger in Dover, kei tof.

Werner de Bijl

2 uur langer genieten.. toppie

8/11/17Reply

Dover

August 11, 2017 in the United Kingdom ⋅ 🌙 17 °C

Aangekomen in Dover na een tocht van 2 uur. Recht naar de parking die we voorzien hadden maar je mag daar maar 2 uur parkeren. Oeps, is niet dezelfde van vorige keer dus. We vragen aan een passant waar we kunnen overnachten, een zatte toffe uitleg haar hij had wel gelijk en 10 minuten later staan we op de juiste parking. 0,50£ in de meter en we mogen staan tot morgen 9:30u. Moe gaan we tijdig slapen het is nu Belgische tijd 22:45u en morgen gaan we nog meer en uitgeslapen genieten.Read more

Gelukkige verjaardag

August 12, 2017 in the United Kingdom ⋅ ⛅ 17 °C

Vandaag is Stef zijn verjaardag. We moeten tegen 21:00u in Fishguard zijn voor de Ferry naar Ierland. Dat wil zeggen dat we dwars door Engeland moeten rijden. De langste rit van de reis ( en nog eens als we terug komen) nu eerst uitgebreid ontbijten met spek en eitjes ( gezonde ?) dan op weg.Read more

Mariatche

Gelukkige verjaardag, wij zijn solidair met het weer, al heel de tijd motregen(wolken).

Veerle Van hoof

Gelukkige verjaardag broer!

Caerphilly

August 12, 2017 in the United Kingdom ⋅ ⛅ 18 °C

6u rijden ipv 3,5u wat een files, das nog erger dan bij ons, en dit op een zaterdag. We stoppen een eerste keer aan het mooie kasteel van Caerphilly, een mooi kasteel van 1271, het grootste van Wales. Met de Welsh dragon in de tuin.Het kasteel is ook bekend van de scheve toren en in het stadje is de komiek Tommy Cooper geboren, hij heeft er een standbeeld.Read more

Strumble head

August 12, 2017 in the United Kingdom ⋅ ☀️ 15 °C

Lighthouse Strumble head. Mooie locatie om te eten en te wachten op de Ferry , straks nog 20min naar de boot en dan 4 uur varen. We vertrekken om 23:45u dus midden in de nacht komen we aan en moeten dan nog een rustplaats vinden. Dit is een lange dag vandaagRead more

Mariatche

Maar je bent er op tijd geraakt, dat is het voornaamste!

8/13/17Reply

Ierland

August 13, 2017 in Ireland ⋅ ☀️ 15 °C

Coastguard cottages. Een parking 15min van de Ferry en aan de kust. Mooie locatie om te overnachten en een ochtendwandeling. Aangekomen omstreeks 4:30u en direct gaan slapen. Omstreeks 9:00u toch al wakker maar vanaf nu kan het wat rustiger aan. De zon schijnt en geen wind. Ziet er goed uit voor vandaag.Read more

Coppercoast mining complex

August 13, 2017 in Ireland ⋅ ☀️ 16 °C

Verschillende kopermijnen waren hier vroeger gelegen, nu nog restanten van een gebouw en luchtschachten te zien. De bordjes voor de beschrijving is hier in 4 talen. Engels, Duits, Frans en Nederlands.
    Mooi weer om te dronen!
    Zeer mooie kustlijn en zonnig weer.

De mijn van Poldark?

8/14/17Reply