• Day 53

Lago Atitlan

March 16, 2022 in Guatemala ⋅ ⛅ 23 °C

Prachtig meer gelegen tussen 3 grote vulkanen (Pedro, Atitlan & Toliman). Rond het meer liggen talloze gezellige dorpjes met smalle straatjes waardoor er enkel tuktuks rondrijden en geen gewone taxi's. Rond (& in) het meer hebben we allerlei leuke dingen gedaan zoals kayaken, cliffjumpen en hiken.

Om ons grenzen te verleggen besloten we ook eens te gaan paragliden!! Heel spannend allemaal. Er werd ons geen woord uitgelegd en we moesten maar gewoon blindelings vertrouwen in onze begeleider en het ravijn inspringen zonder morren. Aan het einde werd er ook wat acrobatiek bijgesmeten. Beetje links, rechts, boven en onder(steboven) met die parachute bleek betrekkelijk misselijkmakend, waarvan vooral Tom toch wel efkes moest bekomen achteraf!

Op een van ons ochtenden rond Atitlan zijn we rond 4u in de ochtend opgestaan om de zonsopgang over het meer te gaan bewonderen vanop hoogte. Dit moest wel onder begeleiding omdat toeristen alleen in de bergen op heel regelmatige basis overvallen worden. Hier hebben we ook onze eerste kennismaking gehad met de Fuego (een actieve vulkaan die elk half uur ongeveer uitbarst)! Later zullen we een nog veel intiemere band scheppen met de Fuego. To be continued...