Granada & Apoyo

May 4, 2022 in Nicaragua ⋅ ⛅ 30 °C

Granada was een volgend koloniaal stadje dat we bezochten na Leon. Wederom een prachtige stad, met opgebouwd uit vele kleurrijke gebouwtjes.

Overal waar we keken stonden er mangobomen vol in bloei! Het mangoseizoen duurt hier van april tot juni en daardoor kan je elke dag verse vruchten plukken als je een beetje je best doet. Door de gigantische hoeveelheden vruchten, hebben veel restaurantjes en cafeetjes hun terrasjes wel overdekt zodat er geen fruit op je hoofd zou vallen. Wanneer het niet op tijd wordt opgeruimd begint het ook wel serieus te stinken...

Na een aantal maanden op reis bezochten we ook eens een kapper! Samya kreeg een vers korter snitje en ikzelf werd voor de eerste keer in meer dan 10 jaar geknipt door iemand anders dan m'n mamsie (de kapster moest eens weten wat voor eer ze voorgeschoteld kreeg!).

Dichtbij Granada konden we (benodigde) verfrissing zoeken in vulkaanmeer Apoyo waar we de kans kregen foto's te trekken van de prachtige nationale vogel van Nicaragua (de Guardabarranco) met z'n rijk kleurenpalet en mooie gevorkte staart.