Cali

July 6, 2022 in Colombia ⋅ ⛅ 28 °C

Cali was onze voorlaatste bestemming in Colombia, en de volledige reis!

Oorspronkelijk gingen we Cali enkel doen als tussenstop richting Isla Gorgona (onze allerlaatste bestemming), maar uiteindelijk bleek Cali ook best aantrekkelijk. Wij kenden het enkel van het bekende Cali drugskartel die tot de jaren 2000 heer en meester was in Cali. We verbleven in de San Antonio buurt die een enorm bohemische vibe gaf met veel kunst, lekker eten, gezellige barretjes en een park vol standbeelden van katten.

We deden een gratis wandeltour door Cali waarbij we eerlijk gezegd niet veel bijleerden, maar we werden wel blootgesteld aan enkele typische snacks van de regio. Een van deze snacks was de Chortaduro, een vrucht van een specifiek soort palm die eerst verschillende uren in zout water gekookt wordt en vervolgens geserveerd wordt met zout en honing. Smaakte een beetje naar aardappel.

Ook bezochten we een drukkerij waar posters nog op de oude manier gedrukt worden met vormpjes en verschillende lagen, gebruikmakende van enkele stokoude machines, best interessant!

Ten slotte deden we een daguitstap naar een rivier dichtbij Cali, de Rio Pance. Hier gingen we, uiteraard, vogelspotten en een beetje wandelen.

Onze trip naar Cali was onverwacht een groot succes!