• Day 16

Day 15

January 16, 2019 in Chile ⋅ ☀️ 26 °C

Prespal som celý let, za rannej zore sa prezliekame do shortiek a uschovávame batožinu. Taxík pred hostel, pred ktorým na matracoch pospávajú homelessáci. Otvárajú až o ôsmej, pán in charge nám aj tak nerozumie. Kráčame ranným Santiagom pomedzi budiacich sa bezdomovcov v parkoch, alebo len tak voľne pohodených na uliciach. Je ich dosť, asi aj viac než tých túlavých psov. Mám stres, všetci sa niekam ponáhľajú a všetko je zavreté. Dostali sme sa až na Plaza de Armas, treba aj baňos nájsť, stále všetko zavreté. Nakoniec sme coffee shop našli s vtipnou čašníčku aj s baňos. Teraz hľadáme nejaké info centrum, no ranné Santiago je viac o hľadaní a prebúdzaní v rušnom veľkomeste. Bookli sme hop on/hop off bus, čo nás povozi dookola a aj lanovku Teleférico na kopec Metropolitano so sochou svätého Cristobalda, či ktorý to bol. Opäť hľadáme baňos a aj tabak. Cestou ešte vyskakujeme na nepredpokladanú zastávku, bo močák tlačí. Bus ide dosť pomaly, bo trafic veľký až do busines centra so všetkými tými nablískanými mrakodrapmi. Chalani už podriemkávaju. Na kopec s tými krížami a kaplnkou a všakovakými svätými vecami čo k tomu patrí. Z lanovky je výhľad na modernú časť metropoly. Hore stretávame nejakú Moldavku, moldaviaaroundtheworld@facebook, či tak nejak. Dole sa ide Funicularom, strana kopca s výhľadom na pôvodnú, teda starú časť mesta. Cez Bellavista, s peknými grafiti na stenách, sa predierame späť do centra. Tentoraz hľadáme nejakú krčmu, sakra až neuveriteľné, že žiadnu sme nenašli. Nikto tu nehovorí anglicky a ani nemajú vôľu. Podarilo sa, zašitá, bez výhľadu a to je vonku toľko zaujímavých ksichtov. Presun do hostela, asi tu už vytuhneme až do ranného letu.Read more