Snow, snow, hospital.. mt Cook & mt Hutt

July 13, 2017 in New Zealand ⋅ 🌧 3 °C

Vanuit Dunedin doorgereden richting Mt Cook village. Mt Cook village bereik je door langs lake Pukaki te rijden door een vallei. Prachtige omgeving! Had een paar mooie hikes in de planning, maar eenmaal daar aangekomen bleken diverse wegen afgesloten te zijn vanwege de sneeuw en lag het hele dorp in de sneeuw. Eerst een hike de berg op gemaakt, mooie uitzichten en het pad omhoog was redelijk goed te doen. De volgende dag Hooker track en Kea Point track gedaan, mooie vlakke tracks, maar het hele pad was een dikke laag ijs met klein beetje sneeuw. Lake Hooker was compleet bevroren, best leuk. Behalve als je bedenkt om erop te gaan lopen voor een foto en valt... dat doet pijn, was even vergeten hoe hard ijs was... haha

Die avond maar direct doorgereden naar Lake Tekapo, een super mooie rit tussen vlakke landen met bergen bedekt met sneeuw op de achtergrond, leek bijna getekend..
    Lake Tekapo lekker een hostel geboekt aangezien het in Mt Cook village de nacht ervoor super koud was, bleek achteraf -10 graden. Omdat ook Lake Tekapo bedekt was met sneeuw en ijs en ik geen zin had in nog meer geslibber en vallen doorgereden naar Methven, waar ik een vriendin zou ontmoeten.

In Methven met Michaela en wat huisgenoten naar de rugby geweest. En omdat ik tot de conclusie kwam in Mt Cook dat hiken niet het beste idee is besloten om snowboarden een kans te geven. Aangezien een skipas met lessen (2x 1.50u per dag) en huur voor 4 dagen bijna net zo duur was als 1 dag, besloten voor de 4 dagen te gaan.. eindelijk snowboarden :-)
    Op zondag mijn eerste dag, kwam rond 9u aan en om 10.20u begon mijn les, dus eerst maar gewacht op mijn eerste les en na de eerste dag ging het redelijk, begon beetje het gevoel te krijgen, dus goed.
    De 2e dag rustig aan begonnen, eerst halverwege de beginnersbult en toen vanaf de top. Eerste keer ging redelijk, 2e keer en laatste keer voor mijn les, voelde goed, bochten gingen goed en voelde lekker, totdat ik moest uitwijken voor een klein meisje en mijn evenwicht verloor en achterover viel. Opstaan lukte niet, kon mijn arm niet bewegen en mijn voeten zaten nog aan mijn board vast. Eerst naar de medische dienst op de berg, maar omdat het niet goed voelde en er wel erg vreemde bulten op mijn pols zaten maar naar de medische dienst in Methven geweest, want hier konden ze een X-ray maken. Vanuit daar werd ik doorverwezen naar de boneshop in Christchurch. Pols gebroken, een nare breuk, wat gezet moest worden. Dus aan het lachgas, tegen de pijn, totdat ik geholpen kon worden en daar werd mijn hele arm verdoofd, arm gezet en gips eromheen. Elke week moet ik terugkomen, wordt er een nieuwe x-ray gemaakt en hopelijk blijft alles goed staan, zodat ik niet als nog geopereerd moet worden. Dus aankomende 6 weken zit ik in het gips en kan ik niet werken.

Gelukkig zit ik bij Michaela in een huis met hele fijne mensen en ik mag hier zo lang blijven als nodig. Erg fijn! Daarbij is de pijn te doen en moet ik nu dus gewoon rust houden.

Hierbij de foto's van de Mouraki Boulders en Mt Cook