Here we go again :-)

July 16, 2018 in New Zealand ⋅ ☀️ 14 °C

Welkom terug allemaal,

Na ruim anderhalf jaar in NZ is het eindelijk tijd om weer door te reizen. Na veel wikken en wegen toch besloten bij findpenguins te blijven, aangezien het album er wel erg gaaf uit ziet en het voor mij makkelijk te gebruiken is.
    Voor de volgers het ook makkelijker, aangezien je geen account meer hoeft aan te maken, maar gewoon een reactie kunt achterlaten :-)

Sinds september 2017 ben ik aan het werk geweest bij restaurant BlueBiYou in Papamoa Beach, in juni veranderd naar The Blue, hier veel uren kunnen maken over de zomer (45 tot 50 uur per week) en ook nu nog steeds druk en gezellig, maar wel besloten weer door te gaan. Gelukkig vind ik mijn werk en collega's nog steeds leuk, anders was ik al veel eerder weggeweest, voordat omdat er in Papamoa zelf niet veel te beleven is. Een leuk plaatsje naast het strand, maar dat is alles. Mijn auto al verkocht in december en Papamoa ligt net te ver af van de rest om dat op de fiets te doen. Wel wat leuke tripjes kunnen maken met de bus van het werk en een auto gehuurd van een vriendin.

Zo ben ik een weekendje richting Gisborne geweest. Hier mijn oud collega's en hostel opgezocht. Het originele plan was om vrienden van afgelopen jaar te zien, maar die zitten overal over de wereld (Canada, UK, Duitsland, Zuider eiland etc), maar was uiteindelijk wel leuk om iedereen weer even te zien en even een paar dagen weg te zijn.

Een aantal weken later mijn laatste deel van mijn trip gemaakt, namelijk Northland (het stuk boven Auckland). Dit was een mooi stukje en heerlijk om weer even wat anders te doen dan werken. Hier begonnen met het bezoeken van de grootste (Tane Mahuta "life giver", stamomtrek 13.8m, totale hoogte 51.5m en inhoud: 244.5m3) en een-na-grootste Kauri (Te Matua Ngahere, stamomtrek 16.4 m, totale hoogte 29.9m en inhoud van 208.1 m3) tree, die waren erg indrukwekkend.
    Vervolgens naar Cape Reinga (waar de Tasman Sea en de South Pasific Ocean samen komen) gereden, maar helaas geen draaikolken of 2 verschillende kleuren in de oceanen gezien, had hier vele goede verhalen over gehoord :-). Vervolgens via de sanddunes (voelde alsof ik in een woestijn liep zo groot) en 90 mile beach naar Wangaria Bay gereden en hier heerlijk aan het water gekampeerd. De volgende ochtend eindelijk geluk en eindelijk dolfijnen gezien, die kwamen een rondje door de bay maken. Vervolgens na een hike door gereden naar Tutukaka (geweldige naam :-)) en hier na 1,5 jaar ook weer gedoken (op de Poor Knight Islands), Even wennen met zulke dikke wetsuits aan, dus wat moeite tijdens de eerste duik met mijn buyoncy, maar 2e duik ging gelukkig weer lekker. De volgende dag nog een laatste stop gemaakt bij de gannets voordat ik weer terug naar Papamoa moest. Eindelijk de gannets gezien. In de zomer zitten ze met duizenden bij elkaar, nu waren er nog een stuk of 100 over.

Nu is het tijd om mijn spullen uit te zoeken, mijn tas te pakken en weer afscheid nemen en dan door naar Australië 😃😃

Hieronder de foto's van mijn trip naar Northland