Parque Nacional Corcovado

October 19, 2009 in Costa Rica

Zaterdagnacht ging de wekker om 3.45 u...jaja reizen is hard werken! Bij jullie was het weekend en wedden dat jullie nog lagen te snurken om die tijd!
    We hadden een nachtje ¨geslapen¨ in ¨hotel San José¨ omdat het heel dicht bij de busterminal lag. Maar we hebben geen oog dicht gedaan. Ook deze buurt veranderd ´s nachts in een rode zone en de meeste kamers van ons hotel waren al vroeg verhoerd...letterlijk! We zaten al vroeg op stok en hebben ons vermaakt met drie sneeuwzenders op de TV en met lezen.
    De volgende ochtend leipen we twee blokken verder waar de bus al klaarstond voor vertrek. Nadat we nog even snel proviand gehaald hadden vertrokken we voor een rit van 9 uur naar Puerto Jimenez. We hadden de stille hoop dat we onderweg nog een paar uurtjes konden pitten maar dat lukte helaas niet omdat de vering van de bus aan gort was. We hebben letterlijk 9 uur zitten stuiteren en kwamen brak aan in Puerto Jimenez.
    We hadden besloten om de eerste nacht te gaan slapen in hostel Quintera maar de volgende dag zijn we naar een andere locatie gegaan omdat we wederom een mindere nacht hebben gehad.
    Nu zitten we bij Bosqua Mar...en zijn we ongeveer de enige gasten....en hebben we heerlijk geslapen!!

We zitten aan de rand van National Park Corcovado. Een gebied met heel veel flora en fauna....en met veel verschillende tours voor één of meerdere dagen. Helaas heeft het weekje strand in Samara, en met name het mountainbiken, de wond op de voet van Mies geen goed gedaan. Afgelopen dagen was de wond weer open en zat er een fikse bloedblaar op.
    Toch gaan we kijken of er alternatieve mogelijkheden zijn om het national park te bezoeken. Vanmiddag gaan we kayakken voor een tocht over zee en door de mangrove en wellicht gaan we morgen per paard het national park in.
    We gaan even naar de travel agency.

Jullie horen nog wel!