• Day 169

Rain

October 20, 2009 in Costa Rica

Hola,

Ondanks dat we midden in het regenseizoen zitten gaan we gewoon door. Gisteren zijn we de zee opgegaan met de kayak onder begeleiding van dolfijnen......werelds!! Ze kwamen dicht bij de kayak in de buurt en het was zelfs mogelijk om er een op de foto te krijgen...zie bijlage. Vervolgens hadden we pauze op het strand met koekjes en verse Piña en werden onze kayaks over het strand getild de rivier in. We hebben onze tocht voortgezet door de magrove en we zijn zeiknat geregend. Op een klein eilandje in de bush werden we getrakteerd op een verse kokosnoot en hebben we genoten van de flora en de fauna. Heleen stond zelfs oog in oog met een kaaiman....nog geen metertje afstand! We hebben in totaal een uur of vier op het water doorgebracht....en dat te voelen in de armen. We zijn door de regen naar huis gelopen en na een warme douche zijn we bocas gaan eten bij de Mexicaan.....en we lagen er vroeg in!
    Vanmorgen stond de wekker op 5 uur om naar Carate te gaan met de collectivo (ja Mo....er is wederom een nieuwe variant op de stadsbus) van 5.45 u. Na even een broodje bij de panaderia gehaald te hebben vertrok de vrachtwagen op tijd voor een tocht van 1,5 uur. Helaas hebben we de locatie niet bereikt omdat het water in de derde rivier overgang zo hoog stond dat we er niet door konden met de vrachtwagen. Ook hoorden we onderweg dat er veel ranger stations gesloten zijn in het National Park en dat de dagtochten niet de moeite waard zijn.....Jammer! Om 10.30 uur waren we onverrichte zaken weer terug in Puerto Jimenez.
    Zo als het er nu naar uitziet staan we morgen weer om 5 uur op.....om met de ferry over te steken en de bus te pakken naar Panama. Daar zal het weer waarschijnlijk niet veel beter zijn omdat heel centraal America momenteel geteisterd wordt door een storm....maar misschien is er wel wat meer te doen....