• Day 184

San Blas Islands

November 4, 2009 in Panama

De boot stopte op het eiland El Porvenir waar we de stempel moesten halen om toegang te krijgen tot de San Blas Islands. We werden ontvangen door dolfijnen in de baai, de zon scheen, het water was super helder en blauw...en het was er prachtig!!
    Umberto, de vriend van Guido, zou ons ophalen maar was vissen. Er was iemand die ons wel naar zijn eiland wilde brengen en na een half uur varen kwamen we aan op het eiland van Umberto en zijn familie. Naast de familie van Umberto wonen er nog drie andere gezinnen op het schitterende eilandje.
    We kregen als slaapplek de familie hut toegewezen waar een twee persoons bed was gemaakt voor ons, en een hangmat voor Luke. En als eerste maaltijd kregen we vis met kokosrijst en linzen. Na tien minuten waren we het schitterende eilandje rond en zijn we gaan zwemmen en snorkelen. Het is werkelijk een paradijsje!
    Er was een gat in de grond om water te tappen om te douchen, en een gat voor water om af te wassen. Er was een keukentje waar op vuur werd gekookt, er waren kippen, een varken en een kat, er was wat licht met behulp van batterijen en een accu, een gas koelkast, toiletteren moest in de struiken of in de zee....het was er gaaf en we hadden mooi weer!
    De stranden spierwit, koraalriffen rondom het eiland, allerlei zeedieren als zeesterren, stingrays, mantra's, baracuda´s, kleine haaien en heel veel mooie gekleurde vissen.

Het eiland van Umberto bleek De stek te zijn om koud bier, brood en andere dingen te kopen. Ook is het DE plek om als jarige Kuna een feest te geven. Zo werden we op een nacht rond drie uur gewekt door een motorbootje met jongeren welke bij Umberto feest kwamen vieren. Ze gingen verderop op het eiland zitten zingen met begeleiding van een gitaar....en Umberto is daarna meerdere malen bij ons in de hut bier komen halen uit de koelkast. We hebben er zelf ook maar een gezellige nacht van gemaakt want van slapen kwam weinig meer.

We hebben voornamelijk geluierd, gelezen en gezwommen in afwachting van de boot....zaterdag 7 November in de middag komt ie....met maximaal vier extra personen voor de reis naar Cartagena...spannend!