• Day 263

Quilotoa

January 22, 2010 in Ecuador ⋅ ⛅ 16 °C

Na de markt reden we door naar het kratermeer van Quilotoa....toch nog een kleine twee uur door de bergen. Eenmaal aangekomen hebben we een hostel gezocht aan de rand van het meer.....op 3900 mtr. De mede reizigers waren ietwat jaloers dat wij daar achterbleven. Het uitzicht was mooi en het plaatsje pittoresk. In ons hostel hebben we met de groep nog gegeten en de chauffeur getrakteerd. We hebben ons deel van de reis betaald en daarna was er nog net tijd om nog een laatste foto te maken van het kratermeer waarna de groep terug moest naar Cotopaxi...een reis van een kleine 4 uur....om nog op tijd voor het avond eten binnen te zijn. Snel werden er nog wat e-mail adressen uitgewisseld.....en daar gingen ze. Zwaai, zwaai....gigigigi....
    We kregen een kamer op de boven verdieping met extra dekens op ons bed. We gingen heel even liggen om uit te buiken van de lunch om daarna een warme douche te nemen....maar het bleek een lauw pisstraaltje.
    We zijn nog even de kraterwand opgelopen en hebben in het zonnetje genoten van het uitzicht en van de klederdracht. We keken elkaar aan en genoten van het moment....we zijn in Ecuador....en het is hier mooi!
    Met de late lunch nog in de maag besloten we vanavond wat later te gaan eten....in het enige restaurant van het plaatsje....waarvan de Planet ons verteld had dat er lekkere soepen waren. Dus kropen we nog heel even met een boek onder de wol....om om 19.00 te gaan eten. Helaas.....alles was donker op straat....het restaurant was gesloten.....het was koud....en er stond een harde gure wind. Gelukkig konden we nog aansluiten bij de andere gasten aan tafel in ons hostel en kregen we dezelfde maaltijd als vanmiddag....anders was er niet....wij waren al lang blij!
    Het hostel was pas 4 maanden open....en nog niet helemaal klaar. Zo was de eetzaal nog kaal beton....maar gelukkig stond er een klein houtkacheltje. We raakten in gesprek met de andere bewoners...twee Amerikaanse jongens op pad vanaf Peru.....en een Canadees stel op weg van Mexico naar Argentinië met de auto.....kortom, gesprekstof genoeg!
    De volgende ochtend waren we al vroeg uit de veren. Wederom waren we blij met onze thermo kleding want het was koud geweest vannacht en het hard hard gewaaid. We waren de eersten aan het ontbijt om daarna nog een wandeling te kunnen maken. We smeerden ons voor de zoveelste keer in met sunblok 70 en gingen op pad...de zon scheen al weer flink!
    Om 12.30 vetrokken we met de bus naar Latacunga....met beide een gekleurde toet...en een gave ervaring rijker!