• Day 265

Cuenca

January 24, 2010 in Ecuador

Het was nog even onduidelijk hoe de dag zou gaan verlopen. De een zegt dat er vanaf de terminal bussen rechtstreeks naar Cuenca gaan....de ander zegt dat er om 10 uur een bus vertrekt vanaf terminal Santa. Anyway....we zaten al om 7.30 uur gepiekt en gesteven aan het ontbijt...en hadden de koffers al gepakt. Om 8 uur reed de taxi voor en gingen we op weg naar de terminal. Daar bleek dat er inderdaad een bus ging om 10 uur...echter vanaf de terminal in Ambato....een plaatsje verderop. Dus met de locale bus naar Ambato en daar bleek Santa terminal een eigen bus maatschappij te zijn, niet ver van de terminal van Ambato. We hadden nog tijd genoeg om koek en zopie te kopen voor onderweg...en kaartjes voor de bus....op naam van Michel Chatellerault. Ze weten er iedere keer weer wat leuks van te maken!

Om 9.45 vertrokken we al...voor een reis van 7 uur naar Cuenca. De eerste uren was het uitzicht fantastisch...mooie bergen, leuke plaatsjes, plaatselijke markten, etc. Daarna verdween de bus hoger in de bergen en konden we door de mist de berm niet meer zien. We hadden een rustige chauffeur die stapvoets reed waar nodig. Hier en daar waren de nodige ongelukken gebeurd of waren auto�s van de weg geraakt. Al met al duurde de reis veel langer dan gepland en kwamen we rond 19.00 uur in Cuenca aan. Een beetje gaar van het wisselende weer en het langzame rijden...maar niet enorm vermoeid. We hadden in de Planet ons hostel al gevonden zodat we vanaf de Terminal zo per taxi konden vertrekken. Alleen bleek Hostal Pareras in vier jaar veranderd te zijn in Hostal Majestic.....en bleken de prijzen ook verviervoudigd. Gelukkig wist de chauffeur nog een andere locatie twee straten verder...Hotel Los American....goedkoop, grote kamers, warme douche, cabel tv, balcon en ontbijt voor 22 dollar per nacht.

Eerst wat eten en met name drinken....want in bussen zonder WC drinken we altijd minder....dan een nachtje slapen....en morgen zien we wel weer verder....