• Day 274

Wachten...

February 2, 2010 in Peru

Gisteravond hebben we Ecuador achter ons gelaten. Bijtijds zijn we na het eten afgereisd met de taxi naar de busterminal van Vilcabamba....en 1,5 uur later stonden we op de terminal van Loja. Daar hebben we nog een poosje zitten wachten tot de nachtbus naar Piura vertrok om iets over elven. We hadden de achterste twee banken tot onze beschikking, er was geen film en geen muziek.....dus konden we met gemak de ogen een poosje dichtdoen. Er werd nog twee keer gestopt in de opvolgende plaatsen en er werd getankt. Net weggedommeld werd ik wakker van een man in het gangpad met een geweer....het bleek dat we gestopt waren bij een militaire controlepost....en dus moesten de papieren getoond worden. Na wederom een hazeslaapje gedaan te hebben werd bij de volgende stop alle bagage gecheckt en moesten er mensen uit de bus. Om vier uur kwamen we bij de grens van Peru aan.....niemand te bekennen....alleen twee duistere kantoortjes aan beide kanten van de brug waar papierwerk ingevuld moest worden en waar onze paspoorten gecontroleerd werden. Ondanks de roerige verhoudingen uit het verleden tussen beide landen was het erg gemoedelijk. Per abuis werd ons een visum verschaft van 30 dagen.....maar met een extra 1 ervoor was dat ook weer snel opgelost. Nog even langs de politie controle aan de kant van Peru....een plas doen tussen de kikkers.....en we konden weer verder.
    Drie uur later kwamen we aan in Piura waar we over moesten stappen op de bus naar Lima. Helaas.....de busmaatschappij rijd niet vandaag....en de laatste bus naar Lima is om 6.30 uur vertrokken. We hebben inmiddels kaartjes voor de volgende bus....maar die gaat pas om 13.00 uur. Bij het kopen van de buskaartjes zei men dat onze dollars vals waren......wilde ze ons oplichten met wisselgeld.....de taxi naar het centrum accepteerde de �nep� dollars wel, maar gaf te weinig geld retour....welkom in Peru!!!
    We zijn gewaarschuwd door iedereen die we onderweg tegen zijn gekomen en reeds Peru heeft bezocht.....je moet oppassen want aan alle kanten word je opgelicht.

Het is nu 9.10 in de morgen.....even internetten en rustig ontbijten.....4 uurtjes tijd uitzitten....en dan door naar Trujillo....nog een uur of 6 bussen.

En vanavond bijtijds slapen!