• Day 280

Galapagos

February 8, 2010 in Ecuador ⋅ ⛅ 29 °C

Vandaag zijn we vroeg uit de veren gegaan....voor zevenen ging de wekker al af. We gaan vandaag naar de Galapagos Islands van Peru....de poormans Galapagos Islands.
    Om kwart over zeven stond het busje voor de deur en gingen we op pad naar de haven.
    We werden ingedeeld in een groep van 35 en gingen aan boord van een grote snelle speedboot...op weg naar Islas Ballestas.....een half uurtje varen.

Eenmaal aangekomen was het plaatjes schieten geblazen.....zoveel verschillende dieren, zoveel mensen aan boord die hetzelfde willen, zo weinig tijd omdat de boot verder vaart. Anyway....ondanks de enorme stank zeker de moeite waard! Wij gingen voor de pinguins...en we hebben ze gezien!!

Bij terugkomst in de haven hadden we nog een halfuurtje vrijaf om vervolgens weer de bus in te gaan naar het Reserva Nacional de Paracas.....niet veel meer dan een eorme grote zandbak waar je doorheen kunt rijden....af en toe een mooi uitzicht....een klein baaitje om te zwemmen met koek en zopie....en rode stranden. Ook hier hebben we wat mooie plaatjes geschoten.

Al met al een dag met veel zonnebrand crême en heel veel zand!