• Day 315

Bijzondag

March 15, 2010 in Bolivia ⋅ ⛅ 20 °C

Gisteren zijn we op verkenning gegaan in Sucre maar wederom blijkt de Lonely Planet een verouderd document. Enkele spots waren verdwenen of verplaatst. Restaurants waren verdwenen of verhuisd en de stad leek wel doods. Er waren maar een paar restaurants open, musea waren allemaal gesloten en het VVV verhuisd en tevens gesloten. De enige toeristenwinkel, gerund door Nederlanders, had er ook geen zin in en wilde ons geen wandelingen verkopen. Vreemde toestand!! Gelukkig was restaurant Joyride, ook gerund door Hollanders, wel geopend en hebben we lekker gegeten....saté en een heerlijke salade.
    We hebben het dus maar rustig aan gedaan en het vandaag opnieuw geprobeerd. Nadat we uitgeslapen hadden tot 10.00 u zijn we gaan ontbijten in de stad...en het was druk! We konden kiezen waar we wilden brunchen....alles was open. Na mijn dagelijkse fruithap met yoghurt en een verse jus...en Leen de gebruikelijke flensjes met aardbeitjes en jus...zijn we op pad gegaan.
    De tours zijn erg duur in Sucre. We willen graag naar Potolo, een bijzonder dorpje waar mooi handwerk wordt gemaakt, maar voor een wandeling betaal je al vijftig dollar.
    We besloten het Museo de Arte Indigena te gaan bezoeken waar een tentoonstelling is van textiel uit de omgeving om meer te weten te komen van de lapjes en de kleedjes...en het was indrukwekkend mooi en interressant. We waren vooral erg onder de indruk van het textiel uit het dorpje Potolo. Zwart met rode doeken met patronen van vreemde dieren de de chaos en de onderwereld representeren. Het meest indrukwekkende was dat de zeer gecompliceerde patronen helemaal uit het hoofd geweven worden...Het maken van een wandkleed kost ongeveer 3 a 4 maanden dagelijks 8 uur weven!
    Het museum bleek ook informatie te hebben om Potolo te kunnen bezoeken.
    Morgen gaan we het verder uitzoeken en regelen....donderdag gaan we op pad.