• Day 321

Pujllay Tarabuco

March 21, 2010 in Bolivia ⋅ ⛅ 20 °C

Iedere zondag is er markt in Tarabuco, maar één dag per jaar is het feest! The most native festival in south America.....¨Pujllay¨ Tarabuco!
    We zouden eerst zaterdagmiddag al gegaan zijn met de studentenbus, maar we voelden ons niet goed. Met name Mies had veel last van zijn buik....hij was de enige die in Potolo soep had gegeten...dus dat was de schuldige! We besloten om nog een nachtje langer uit te buiken om vervolgens de toeristenbus van 8 uur zondagmorgen te nemen naar Tarabuco. Er waren nog wat banaantjes voor ontbijt en een rol koekjes. De bus deed er precies 1,5 uur over...en de reis was over asvalt. Bij aankomst liepen we het dorpje in.....en het was druk! Het centrumpje was afgesloten....en er omheen stond het helemaal vol met bussen. We hadden zes uur de tijd....en begonnen met ontbijten in het enige restaurantje van het dorp. Het lag aan de andere kant en het was er nog rustig.
    Daarna zijn we de markt opgegaan. De stijl van Tarabuco is anders dan van Potolo. Meer kleuren en verhaalstijl over alle dagelijkse dingen....we vinden het beide iets minder dan Potolo. We hebben het hele dorp doorgewandeld...en nog eens....en nog eens. Om lunchtijd zaten we met de camera in de aanslag naast de vip stand en zagen we het defilé aan ons voorbij trekken.....en hebben we leuke plaatjes geschoten!
    De middag duurde best nog lang omdat de bus pas om vier uur vertrok....en de markt een beetje leegliep om half drie. We hebben ons vermaakt met mensen kijken en hebben de vochtbalans weer op peil gebracht...

Al met al een leuke middag....en nog aardig gekleurd onder het warme zonnetje!