• Day 339

Pampas tour dag 1

April 8, 2010 in Bolivia ⋅ ⛅ 30 °C

Vandaag gaan we op pampas tour! Om 9 uur stonden we bij de touroperator met onze rugzakken en twee kleine rugzakje met goed voor twee dagen. De grote werden in het kantoor opgeborgen...en de kleine gingen op het dak van de jeep. We maakten kennis met onze reisgenoten....Dan en Ash, eem leuk jong Iers stel met humor (alleen soms wel erg slecht te volgen), en Emma en Jerome...Fransen...en zij een enorme zuurpruim en centenneuker welke de hele tour heeft zitten jammeren en neuzelen over van alles en nog wat. Over de Fransen ga ik het ook maar niet meer hebben. We vertrokken met het oude barrel voor een tocht van 110 km het national park Madidi in.....over één lange stofweg!
    Bij aankomst moesten we de fee betalen voor de toegang naar het park...en stopten we bij een restaurant voor de lunch. Na lekker uitgebreid gepummeld te hebben reden we door naar het startpunt van de boten...en begon onze tocht van drie uur door de pampas naar de lodge van Dolphins. Het maakt eigenlijk niet zoveel uit waar je de tour boekt in Rurrenabaque...tenzij je kiest voor de grotere operators als Dolphins, Indigena, Inca tours, Fluvia en Flecha (werken voornamelijk in Israeliërs). Boek je bij een kleinere operator dan kom je uiteindelijk bij één van de grote terecht. En soms is dat anders dan dat je geboekt hebt.....
    Zo kun je geboekt hebben bij een eco vriendelijke organisatie en terecht komen bij een lodge waar dieren aangeraakt of gevoerd worden.....
    Wij hebben het getroffen met Oscar onze gids.....rustig varen....altijd stoppen om foto´s te kunnen maken....relaxed....veel kennis van de omgeving...en gewoon een leuke vent!
    We deden het ook rustig aan op weg naar het kamp....en hebben onderweg veel dieren gezien! De neus van de boot werd de struiken ingevaren...en voor we het wisten werden we belaagd door kleine brutale apen....die onze vlag wilde stelen. We keken onze ogen uit onderweg!!
    Bij aankomst bleek onze privat cabin met comfort, rust, en luxe gewoon een hok te zijn wat niet anders was dan de dorms.....en zelfs ook nog heel ongunstig lag. We kunnen in ieder geval slapen...en hebben een eigen af te sluiten ruimte!
    ´s Avonds werd er lekker voor ons gekookt en daarna gingen we bij de buren een biertje drinken en genieten van de ondergaande zon.
    Niet snel erna zijn we gaan slapen....