• Day 378

Santa Cruz

May 17, 2010 in Bolivia ⋅ ⛅ 18 °C

Zo...effe bijkomen!
    We hebben een heerlijk hotelletje, op aanraden van Bram en Eva, in Santa Cruz...op twee blokken van het centrale plein. De matrassen zijn fantastisch....de douches heerlijk warm....en er is een mooi zwembad bij. Helaas is de lucht al twee dagen grijs...en lopen we in lange broeken en lange mouwen...en is het geen weer om te zwemmen. Wel is het lekker om even bij te tanken! Al twee nachten hebben we heerlijk geslapen. Heleen werd op de gebruikelijke nachtelijke plastijd wakker en dacht dat ze nog steeds boven in het stapelbed lag in Parque Ambue Ari.....tot iemand het licht op de gang aandeed en ze ontdekte dat we ergens anders sliepen...en een eigen toilet hadden.
    Gelukkig zijn er weinig muggen en insecten in de stad. De afgelopen maand moesten we elkaar iedere dag onderzoeken op teken....vaak meer dan drie per dag.....en zaten we onder de bulten en bloedvlekken van alle verschillende insecten uit de selva. En terug in Nederland moeten we ons laten onderzoeken op parasieten omdat we langere tijd met wilde dieren gewerkt hebben....en anderen uit het park daar ook last van hebben.
    Verder is er niet zo veel te doen in Santa Cruz...en zijn we ook niet zo veel van plan om te doen. Bijtanken...dat is het allerbelangrijkste!
    Gisteren, zondag, was alles gesloten en was de stad doods. Gelukkig hadden we een afspraak met een groep ex park bezoekers en zijn we gezellig piza wezen eten....heerlijk!! Vanmorgen na het ontbijt hebben we eerst een dampende en stinkende zak was weggebracht naar de laundry en zijn daarna per taxi naar de buitenwijk van de stad gegaan...op zoek naar de officina van GOL...zeg maar de Ryan Air van Brazilië. Donderdag ochtend om 04.00 uur vliegen we naar Rio de Janeiro. Met twee tussenstops al met al nog ruim 10 uur reizen....maar beter dan ruim 50 uur treinen en bussen.

Vanavond gaan we Mexicaans eten met Bram en Noemi. Wat een luxe!! In het park was het dagelijks droog (en soms beschimmeld) brood voor ontbijt.... pasta, aardappelen, rijst en rauwkost voor de lunch.....en ´s avonds werd van de leftovers een soort soep gemaakt met iedere dag dezelfde smaak (ze hadden maar één soort ¨kruiden¨). De candyshop heeft goud geld aan ons verdiend!! Inmiddels zijn we helemaal snicker en M&M vrij.......er zijn zoveel lekkere alternatieven!!

Wel lachen....wat een jaartje reizen op culinair gebied met je doet....