Kuala Lumpur deel II

August 26, 2018 in Malaysia ⋅ ☁️ 33 °C

Vandaag met de metro naar Batu Caves vertrokken. Kost werkelijk niks, het 1e ticket was RM2,60 en het tweede RM4,60. Enige minpuntje van het toch zeer goede openbaar vervoer was een uur wachten op de overstap (vanwege werkzaamheden aan 't spoor).
    Wat een drukte bij Batu Caves, het blijkt ook een bedevaartsoord te zijn voor hindoes en op 31/8 is het ook nog eens een nationale feestdag (Merdeka Day), onafhankelijkheidsdag. Alle beeltenissen stonden in de steigers voor een nieuw laagje verf. Iets wat 1x in de twaalf jaar wordt gedaan. De 272 traptreden om bij de grot te komen vielen toch wel mee. Ook hier weer veel apen.

Op de terugweg uitgestapt om de Chinese tempel en de oudste hindoe tempel van de stad te bezichtigen. Dit zit allemaal rondom Petaling Street, daar waar Moslims, Chinezen en Hindoes naast elkaar wonen met ieder hun eigen geloof.
    Wederom heerlijk gegeten voor RM44,30 dat is € 9,60 incl. een megafles lokaal bier.

Vroeg in de avond de wandeling ingezet naar de KL Tower. We zien 'm staan vanaf ons hotel maar er heen lopen is nog wel 'n dingetje. Onderaan de voet van de toren gaat een shuttle bus. Die nemen we graag want er volgt een heel lang slingerend pad naar boven. De tickets die we in Nederland al gereserveerd hadden nog uitgebreid met een bezoek aan het skydeck. 360° uitzicht op Kuala Lumpur. Om ook de Petrtonas Towers verlicht te kunnen zien moest je in een enorme rij aansluiten. Niet gedaan want je kon ze niet mooi naast elkaar zien. Dus alsnog ook daar heen gewandeld voor een foto.

We hadden geen zin om de metro trappen op te gaan voor de tijden dus het hele eind maar teruggelopen naar ons hotel.