Mossy Forrest & BOH theeplantage

August 30, 2018 in Malaysia ⋅ ☀️ 30 °C

Vandaag gaan we naar Mossy Forrest, de naam doet wel wat vermoeden. We zullen zien. De weg erheen is geen gemakkelijke. Diepe kuilen, hoge hobbels en op meerdere stukken te smal om elkaar te passeren. De berm zien we meer dan eens en ook moeten we af en toe in zijn achteruit maar we komen goed boven. En dan begint de klim van vele trappen (zucht! Al wéér trappen).

Langzaam verandert de omgeving in een wat beschut en licht begroeid bos. We hebben ook nog een uitkijktoren beklommen, het uitzicht was aan beide zijden bijna gelijk. Overal even groen! Deels gaat het pad verder maar er moet ook veel geklauterd worden tussen immense boomwortels door met eronder een wat drassige bodem. Cock Jan haakt af na diverse gaten tussen de boomwortels te hebben zien. Ik ga tot het bordje met 2000 meter hoogte (zonder te weten hoeveel verder het pad nog gaat) en keer dan weer om.
    Eenmaal terug bij de auto even uithijgen en weer hetzelfde onmogelijke weggetje terug naar beneden.

Onze volgende stop is de BOH theeplantage. Ook de weg hier naartoe is bochtig en hobbelig maar het uitzicht maakt veel goed. We zien mannen aan het werk op de plantage, het lijkt geen zwaar werk maar je staat wel de hele dag in de brandende zon. Ook wij mogen even voelen hoe warm die zon is als we (wederom) via een lange trap naar de theeplantage lopen. Eenmaal boven is er een restaurant waar allerlei smaken thee te krijgen zijn en op het terras heb je schitterend uitzicht. Ook is er een korte tour door de fabriek mogelijk en is er een winkel waar je je als theeliefhebber kunt uitleven.

Na dit bezoek ga ik ziek naar bed (de Indiase keuken is niet de mijne). Met koude rillingen en koorts slaap ik door tot de volgende ochtend. Cock Jan moet er helaas alleen op uit.