Cameron Highlands-Perhentian Island

August 31, 2018 in Malaysia ⋅ ⛅ 30 °C

We gaan vroeg op weg om de ruim 300km af te leggen in vijf uur van Tanah Rata naar Kota Batu. Het heeft geregend vannacht maar daar hebben we niks van gemerkt. Het ruikt heerlijk fris buiten. Om 07.45 uur gaan we rijden en zien het landschap langzaam veranderen van theeplantages en andere gewassen die hier worden gekweekt in de bekende heuvels met palmbomen. Onderweg komen we ook hier weer vrachtwagens tegen, zo zwaar beladen met boomstammen dat je ernstige twijfels hebt of ze berg op wel halen. Van een wat bewolkte lucht zien we de zon voorzichtig doorkomen.
    Het is lastig om onderweg een kopje koffie te vinden dus kiezen we maar een ijskoffie. Smaakt net iets beter.

Vijf uur later staan we op het vliegveld van Kota Baru waar we de auto weer inleveren en een taxi nemen naar Besut. Het is ongeveer een uur rijden en de taxirit kost RM73. In Besut melden we ons bij het kantoortje van Cocohut Resort voor ons bootticket en hotel op Perhentian Island. We worden naar de pier gebracht (kwestie van oversteken) en na het betalen van een vorm van milieubelasting van RM30 gaan we met ongeveer 16 personen op een soort (speed)boot de zee op. Het water spat meer dan een meter hoog op langs de zijkant en het ziet er spectaculair uit. Gelukkig is de zee vrij kalm. We stoppen op een paar andere plekken voordat wij aan de beurt zijn. Dit is het enige moment dat je liever met een rugzak zou reizen. Zand en kofferwieltjes worden geen vrienden. Nadat we hebben ingecheckt gaan we na een late lunch een stukje van het eiland verkennen. De zon brand goed, dat wordt flink smeren de komende dagen. Langzaam zien we de zon achter Perhentian Kecil zakken.