Langkawi here we come

September 12, 2018 in Malaysia ⋅ 🌧 27 °C

We hebben nog een foto gemaakt vanaf ons dakterras van Chulia Mansion en zien achter de hoge flat nog net Penang Hill. Op weg naar het vliegveld komt er geen eind aan de immens hoge torenflats. En dan vinden wij de flats in de Bijlmermeer al heel wat.

Dit keer gaat het inchecken heel vlot, net als de bagage drop off. Als we net zijn opgestegen wordt de landing al weer ingezet. Met een half uurtje staan we dus op Langkawi en brengt de taxi ons voor RM24 naar Senari Bay resort, op een kwartiertje van het vliegveld.

Een eerste indruk is dat het hier flink geregend heeft geeft, plassen genoeg. De temperatuur is onverminderd warm met 26° maar o o wat een hoge luchtvochtigheid hier. Nadat de koffers zijn weggezet gaan we ook hier de omgeving verkennen. We zitten best wel uit de buurt van het centrum maar gaan toch kijken. We vinden het best nog wel te lopen dus als we naar Cenang beach willen is dat nog goed te doen. Voor alle andere bestemmingen is een taxi nodig. Het advies is dus om een brommer te huren. Het fijne is dat we die bij ons resort kunnen huren. Voor RM30 is ie een hele dag van ons.

Nu maar hopen dat morgenochtend de kabelbaan te zien is want als dat niet zo is, hoef je niet naarboven zei de taxichauffeur. Gezien het wisselende weer van de afgelopen dagen hier moeten we even afwachten. Er is in ieder geval genoeg ander moois te zien.

Op de terugweg bij een restaurant op de jetty wat gegeten. Vanaf het terras kijken we zo naar het strandje van Senari Bay. Mooi plaatje om mee af te sluiten.