Rondje Langkawi

September 13, 2018 in Malaysia ⋅ ⛅ 26 °C

We zijn op de scooter vertrokken voor een rondje Langkawi met al eerste doel de kabelbaan. Of de weergoden ons goed gezind zullen zijn is even afwachten. Het heeft afgelopen nacht enorm geregend en zo te zien komt er nog meer aan. Eén voordeel; de temperatuur blijft aangenaam.

Omdat wolken en zon vechten om voorrang besluiten we toch de gok nog niet te wagen. Nu eerst koffie! Terug naar de brommer en dan dus eerst maar naar de Seven Wells & waterval.
    Het ligt dicht bij elkaar dus nog geen tien minuten later beginnen we wéér aan 300 traptreden naar de Seven Wells; zucht, puf, warm, zweten!
    We weten inmiddels wel dat men hier snel tevreden is dus eenmaal bij de bronnen boven maken we een enkele foto en beginnen weer aan de weg terug, ditmaal richting de waterval. We zijn nog niet zo onder de indruk.
    We worden onderweg al opgewacht door hondsbrutale makaken, gewapend met een stok lopen we verder. Ja, en dit is dan weer wél mooi! (Ondanks de vele makaken die ook hier rondlopen, maar er is een toerist die ze blijkbaar graag iets te eten geeft).

Nadat we weer beneden staan is het weer nog niet echt opgeklaard. We besluiten de kabelbaan morgen in de herkansing te doen en toeren verder over het eiland naar de hoofdstad Kuah. Onderweg nog een keer schuilen voor een forse bui en zo tuffen we door totdat het mooi geweest is.
    Onderweg zien we nog wel diverse rubberplantages. Naast rijst en de visserij ook een van de inkomstenbronnen.