Natte boel

September 14, 2018 in Malaysia ⋅ 🌧 26 °C

Opnieuw pakken we de brommer en hopen dat het weer opklaart want tot een kwartiertje terug kwam het met bakken naar beneden.
    We willen nu de weggetjes pakken die we gisteren nog niet gereden hebben en als de bewolking voldoende optrekt toch weer richting de kabelbaan.
    Helaas, amper 200 meter gereden gaan de sluizen wéér open, snel schuilen bij de supermarkt. Wat we dan nog niet weten is dat we er het eerste half uur nog zullen staan.

Als de druppels minder worden wagen we het er weer op. We zien een paar keer de rijstvelden en proberen er dichterbij te komen wat nog niet zo gemakkelijk is. Sommige velden zijn al geoogst maar we vinden er ook nog eentje in tact.

Volgende bestemming is het Langkawi Craft Complex. Ook al eerder langs gereden gisteren maar nu gaan we er ook een kijkje nemen. Je vind er veel verschillende producten die er op het eiland gemaakt worden. Zo is er keramiek, gebatikte stoffen & kleding, rieten manden, houten keukengerei, lokale medicinale producten en een glasblazerij. Jammer genoeg is die op vrijdag gesloten.
    Als we buiten staan zien we een flinke vogel, het is een Hornbill. Probeer 'm maar te vinden op de foto.

We rijden in een laatste poging richting de kabelbaan maar onderweg komt de regen al weer flink naar beneden. Wederom kleddernat en toch enigszins koud (ondanks de 27°) komen we weer bij Senari Bay aan. Genoeg voor nu.