Vegatrappa, Sundsvoll

August 1, 2020 in Norway ⋅ ☀️ 22 °C

Etter ei overnatting på Herøy Caravan, tok vi første ferga over til Søvika og kjørte rett til Tjøtta for å stille oss i kø for å bli med over til Vega 😅

Hilde har blitt inspirert av plassene Zorro og jeg har besøkt tidligere, så da blir det en gjentagelse for oss 🤪

Etter landkjenning Vega, bar det nok en gang til vestsiden av øya, til Sundsvoll og Vegatrappa. Skjønner ikke helt hvorfor, da Hilde har høydeskrekk så det holder, men det er vist noe med trapper da...

Ikke lenge etter ankomst var vi på vei opp trappa. Trappa har 2000 trinn og du er i mål 350 moh. Forskjellen på denne, og sherpatrappene som er integrert i terrenget, så er denne av tre og er montert på bein oppover og over steinura. Det gjør at man får litt mer følelse med høyden og hvor bratt det er 🤪

Hilde tok seg noen tankefulle pauser oppover den første delen, men hadde bestemt seg allerede, opp skulle hun 🥰

Happy over å greie det, ble det en velfortjent pause på toppen med kaffe og litt næring 🤪

Returen gikk problemfritt, så resten av ettermiddagen og kvelden ble bare nytelse med en god selvfølelse i det flotte været med ☀️ og 24°C 😎