Cartagena - Dag 2

October 20, 2022 in Colombia ⋅ ⛅ 27 °C

Idag stod på masser af museer. Vi startede med at tage på Cartagenas Guld Museum (nu har vi både set Bogotas og Santa Martas, så vi kunne næsten ikke hoppe Cartagenas over). Det var helt sikkert det mindste af museerne, men da vi kom blev vi mødt af Jorge, som pludselig begyndte at vise os rundt og forklare en masse om de forskellige statuer og guldsmykker vi så. Vi var lidt spændte på om han ville have penge for det til sidst, men det ville han ikke. Om det er en del af servicen på museet eller om han bare kedede sig (vi var de eneste der var der), er jeg ikke helt sikker på, men det var dejligt for os. Vi lærte f.eks at kvinder tit blev portrætteret på to måder: enten som tykke (dermed tegn på fertilitet) eller mens de lavede yoga positioner… jeg er ikke helt sikker på hvad det skulle betyde. Efter Guldmuseet tog vi på Moderne Kunst Museum, som nærmest lå lige overfor Guldmuseet. Der var også nogle fine ting, men det er altid Simon der bedst kan lide moderne kunst af os to. Han synes der var nogle gode ting. Det var primært colombiansk og latinamerikanske kunstnere, så ikke nogen vi kendte i forvejen.
    Da vi var færdige på kunstmuseum gik vi på Hard Rick Cafe. Vi var gået forbi tilfældigt igår, og det er jo blevet en tradition at min far skal have en trøje fra Hard Rock, så det blev vi jo nødt til at finde til ham. Så kunne vi jo ligeså godt spise frokost der, når vi nu var der ;)
    Resten af dagen har vi slappet af i aircondition ☺️