Parque Arvi

November 2, 2022 in Colombia ⋅ 🌧 17 °C

Så har vi været ude og se lidt mere idag. Fordi vi ikke har nået så meget mens vi har været her, valgte vi at booke to dage mere. Vores Airbnb var desværre fuldt booket, så vi havde booket et hotelværelse i den populære bydel El Poblado. Så vi startede morgenen ud med at flytte vores ting fra den ene bydel til den næste. Vi kunne først tjekke ind om eftermiddagen, så vores plan var egentlig bare at tage ug og kigge lidt på byen. Da vi kom hen til hotellet, viste det sig at de tilbyder en dagstur, hvor vi kommer rundt og ser alle de store sights man skal se i byen. Så vi ændrede vores planer og bookede den tur til imorgen. Så tog vi istedet den sidste form for offentlig transport vi mangler at prøve i byen, nemlig kabelbanen, op til Parque Arvi. Det havde egentlig været vores plan for imorgen, men så blev det idag istedet. Parque Arvi er en flot naturpark på toppen af en af de bjerge, som omringer Medellin. Der er masser af vandreture heroppe, men Simon er stadig ret træt, specielt med stærk penicillin, så vi tog den nemme tur til et mindre vandfald. Det var flot deroppe, og mærkeligt pludseligt at være så langt væk fra byen, selvom den lå lige under os. Det var et fint lille vandfald, og så tog vi den lokale bus tilbage til kabelbanen, så vi kunne nå tilbage inden det blev mørkt (det er en stor by, så det tager lang tid at komme rundt, selvom det er nemt med den offentlige transport). Efter halvanden times transport var vi tilbage på vores hotel, kunne tjekke ind og slappe af inden vi skal på tur imorgen.Read more