Bastiaan Maes

Joined August 2016

Vandaag de laatste loodjes van de rit. Na een lekker ontbijtbuffet, waarbij de Hollanders Bassie aanklampen om hun volledige reisschema uit de doeken te doen, vertrekken we vol goede moed. Helaas, vandaag meer file :(

Na een snel ontbijtje starten we de terugrit om 8u, richting onze stop in Geiselwind, een typisch Duits dorpje tussen Neurenberg en Frankfurt. We komen toe om 18u, eventjes uitrusten van de rit, waarna we gaan eten in het restaurant van het hotel. Suuuuuperlekkere Duitse kost. Het smaakt :). Naast ons allemaal Hollanders. Bassie vraagt bieradvies aan de baas van het hotel, ook een Hollander, die een lokaal biertje aanraadt. Alle Hollanders luisteren aandachtig mee, en zien hun kans om een praatje te maken met die sympathieke Belg: Bassie! ;) Naast ons is ondertussen een schlager party gestart met de oudjes van het hotel, die echt letterlijk uit de bol gaan op de dansvloer, woehoew!! #deutsche leute.Read more

Plitvice

June 11 in Croatia

Vandaag bezoeken we het Plitvice Nationaal Park. Prachtige turquoise meren en watervallen, midden in de bossen en heuvels. Het is echt prachtig. Er loopt een wandeling door het hele park, die in zijn geheel zo'n 5tal uur duurt, inclusief boottocht en busrit. We kunnen ons niet voorstellen hoe het er in het hoogseizoen aan toe gaat, want nu is het al behoorlijk druk en zoeken naar een plekje voor een selfie/foto zonder mensen op de achtergrond.

In de vroege namiddag zijn we klaar, tijd om nog wat te chillen in het huisje. We spelen een nieuw spelletje 'love letters'. Leuk! Basje wint :(. 'S avonds willen we gaan eten in hetzelfde restaurant als gisteren want de vleesschotel voor 2personen zag er zo lekker uit :D. Helaas is alles volzet, en gaan we in een ander restaurantje eten. De vleesschotel ziet er minder spectaculair uit, maar het smaakt! Klaar voor de terugrit morgen!

Zadar dag 4

June 10 in Croatia

Vandaag tijd om te jetskiën!! Via het internet vinden we een jetski center in Bibinje, niet ver van Zadar. We huren een jetski voor 30 min. Bassie begint aan het stuur en Lindeke is beetje hysterisch aan het tieren, enerzijds beetje bang, anderzijds opgewonden :) Na een tijdje wisselen we van stuur, Lindeke wordt nog beetje hysterischer :p, waarna bassie snel weer aan het stuur mag. Een leuke ervaring rijker, en een zonnebril minder ( ligt op de bodem van de zee :D), zonnen we nog wat aan het strand. Daarna rijden we door naar ons pensionneke bij Plitvice, een 2tal uur rijden. Het is een gezellig huisje met verschillende kamers en een leuke tuin. We gaan eten in een restaurantje dat onze verhuurder aanraadt, en blijkbaar heel populair is, alles zit vol! Gelukkig komen er al snel tafeltjes vrij. Het eten is inderdaad lekker, we eten nog een dessertje als afsluiter :)Read more

Zadar dag 3

June 9 in Croatia

Vandaag bezoeken we het eiland Ugljan, voor de kust van Kroatië. We willen graag onze fietsen meenemen op de boot, helaas dat mag niet. Dan maar wandelen! :) we hebben een uitgebreide wandelkaart meegekregen van de toeristische dienst, helaas is de bewegwijzering niet zo duidelijk en de kaart niet zo correct. Na heel wat insectenbeten en het uitzicht van een enorm steile klim besluiten we terug te keren en nog wat aan het strand te liggen. Basje doet een plonsje. Rond 17u nemen we de boot terug, nog even verfrissen en nog lekker gaan eten in Zadar :)Read more

Zadar dag 2

June 8 in Croatia

Vandaag bezoeken we het Krka nationaal park, op een uurtje rijden van Zadar. Nadat we parking betaald hebben (onterecht, want bij het terugkeren zien we een gratis parking 500m verder!!) en aangeschoven hebben voor tickets, nemen we de boot die ons dieper in het park brengt. Beneden hebben we zicht op de mooie watervallen, waar je ook in kan zwemmen. Voor juni is het echter al behoorlijk druk, dus we besluiten het plonsje over te slaan. De wandeling loopt verder omhoog langs de watervallen en in het groen. Boven is het minder druk en rustiger wandelen. Ondanks de drukte toch een heel mooi natuurpark! We wandelen terug ipv de boot te nemen. 'S avonds drinken we een glaasje wijn met wat chips, vooraleer naar het oude centrum van Zadar te gaan. Deze keer mogen we de fietsen van de eigenaar gebruiken, veel gemakkelijker! Helaas, Lindeke eet wat te veel chips waardoor de honger weg is en we nog wat rondkuieren in Zadar zonder echt te eten...Read more

Zadar dag 1

June 7 in Croatia

Vandaag vertrekken we van Pula naar Zadar, een 4tal uur rijden. We komen toe in de vroege namiddag bij ons appartementje, waar we begroet worden door een gigantische hond en wat frisse pintjes in de frigo. Daarna vertrekken we te voet naar het oude centrum van Zadar dat op een soort schiereiland ligt, volledig omgeven door water. Met een overzetbootje korten we onze route wat in. Het oude centrum is mooi, een heel stuk groter dan Pula met ook meer winkels, maar evengoed met gezellige straatjes en pleintjes. Rondomrond kan je langs de zeedijk wandelen. Het zee-orgel is leuk om horen (openingen in de dijk waar de golven wind binnen duwen, maakt geluid als een orgel). 'S avonds eten we in een restaurantje op een binnenpleintje twee lekkere lasagnes. Nog wat kuieren door de straten, en daarna terug naar ons appartementje.Read more

pula

June 6 in Croatia

Vandaag slapen we heerlijk uit, echt vakantie :D. Rond de middag vertrekken we met de auto naar kaap Kamenjak, een natuurgebied op het uiterste zuidpunt van Istrië, een 10tal km onder Pula. We huren fietsen en rijden het natuurpark rond, waar er overal stranden zijn waar je kan stoppen. Mooie omgeving en uitzichten op de baaitjes en stranden.
    We maken een eerste stop bij een strandje waar we even snorkelen en picknicken. Dan rijden we verder tot het zuidpunt bij de safari bar, want daar kan je van kliffen springen, en dat stond nog op bassies to do lijstje! Nadat we zien dat de andere springers heelhuids uit het water komen, waagt bassie zich ook aan een sprong, en nog eentje! Daarna snorkelen we nog even en lezen een boekje op onze rots. We keren terug langs de onverharde weg voor auto's, want de fietspaden zijn niet gemakkelijk! 'S avonds gaan we opnieuw eten in Pula in hetzelfde restaurantje als gisteren. Herlinde laat zich verleiden door de ober door 'beef' te bestellen, maar het blijken hamburgers met frieten te zijn.Read more

Rovinj

June 5 in Croatia

Vandaag vertrekken we naar Rovinj, met als eindbestemming Pula. Na een uurtje rijden komen we al toe in Rovinj. De straatjes zijn hier nog smaller en gezelliger. We gaan ook even naar de top van de stad waar een kerk staat met zeezicht, prachtige vergezichten. Helaas beginnen er al snel donkere wolken op te steken en horen we donder in de verte. We schuilen op een terrasje met een lekkere milkshake. Omdat het harder begint te regenen besluiten we direct naar Pula te vertrekken. Het appartement in Pula is mooi met een tof balkonnetje. We bezoeken eerst het amfitheater, waarna we de stad vertrekken. Het historische stadscentrum is mooi maar redelijk klein, en de rest van Pula is nogal 'industrieel'. Voor een avond is het wel gezellig rondwandelen in het oude stadscentrum.Read more

Never miss updates of Bastiaan Maes with our app: