• Day 9

Manuel Antonio National Park

July 14, 2019 in Costa Rica ⋅ ⛅ 25 °C

Vandaag om 7:00 bij de ingang om de drukte voor te zijn. Het is inderdaad nog rustig en met alle opdringerige (parkeer)gidsen valt het ook mee. Ondanks het besluit om zonder gids het park te verkennen uiteindelijk toch aangesloten bij een groep van 2 mét gids. Dit blijkt een schot in de roos aangezien onze gids (leraar op de middelbare school) een 6e zintuig heeft en ons de meest kleine (maar erg kleurrijke en boeiende) dieren via de telescoop laat zien. Zijn boeiende verhalen leren ons ook veel over de luiaard, de pit viper, de brulaap, de iguana, de wasbeer en diverse insecten. Na 3 uur eindigt onze tour op één van de geweldig mooie stranden in het park en vervolgen we onze tour langs de mangrove. Ondanks de drukte (het was de laatste dag van de vakantie in Costa Rica) is dit prachtige park echt de moeite waard! Tip. kom vroeg en neem een officiële gids. Nu even uitrusten bij het zwembad van ons schitterend gelegen hotel.Read more