Celeste Mountain Lodge

July 17, 2019 in Costa Rica ⋅ ☁️ 24 °C

Om met de deur in huis te vallen; absoluut hoogtepunt vandaag was de Midden-amerikaanse Tapir. Daarover straks meer. Vandaag redelijk relaxed vertrokken. Onze volgende bestemming (Rio Celeste) is maar 115 km. verder, gelegen in Tenorio Vulcano National Park. Onze prachtige lodge ligt aan de rand van het park en heeft een prachtige tuin. Op de rit hier naar toe was ons oog gevallen op een bordje met daarop "tapir tour". Aangezien slechts de helft in Corcovado een tapir " live" had gezien stond dit zeldzame en bedreigde dier nog hoog op onze verlanglijst.

Na het uitpakken dus direct weer terug om deze kans te pakken. Na een uur, ook nog een flinke bui trotserend, hadden we de hoop al opgegeven maar uiteindelijk, met hulp van een aantal locals, stonden we ineens oog in oog met dit machtige dier. Toen hij even later voor onze ogen ook nog een bad ging nemen was het feest compleet. Meer dan tevreden weer wat keiharde dollars afgerekend maar ach, dit nemen ze ons niet meer af. Morgen staat het turquoise wonder van de Celeste River op het programma. What a day!