• Tobøl

May 18, 2019 in Norway ⋅ ☁️ 16 °C

Vanmorgen vroeger dan normaal vertrokken omdat we een relatief lange reis voor de boeg hadden en we de saaie snelwegen zo veel mogelijk vermijden. Maar met een snelheid van tussen de 70 en 100 lijkt het soms niet op te schieten. Harder mag niet, men houdt zich aan de snelheden omdat de boetes zeer hoog zijn. En we vroegen ons al af wie er in deze afgelegen, dunbevolkte gebieden erop toeziet dat iedereen zich aan de wet houdt. Wel het stikt er van de camera's! De temperatuur was onderweg soms aangenaam, tot wel 20 graden. Om 16.00 bij ons B&B in Noorwegen aangekomen. Prachtig gelegen aan een meer.
    De Noren die we tot nu toe ontmoet hebben zijn verre van extravert maar wel vriendelijk. We mochten meteen de pan met elandsoep (Elk, of Moose zoals ze hier zeggen) leegeten. Lekker! Door de gastheer afgelopen jaar geschoten. De wolven krijgen ze ook te pakken en er zijn er minder. We zouden er graag een in het wild zien, maar dat is niet gebeurd. De gastvrouw brengt de post rond en ziet ze vroeg of laat nog wel. Wij moeten het met de waarschuwings borden doen tot nu. Al met al een prettig verblijf, zaterdagavond uitgenodigd om de Nederlandse bijdrage aan het Songfestival te zien. Weinig gezien omdat wij geanimeerd zaten te praten onder het genot van een bel brandy (Ad). Aan het ontbijt ook gezellig, zeer huiselijk.