• Gjesvaer

May 30, 2019 in Norway ⋅ 🌧 5 °C

Met deze wind en regen hebben we geen trek om met een Bird Safari de zee op te gaan als dat al doorgaat.
    Onze Hytte trilt in de wind, Ad is bij het draaien met slaapzak en al van zijn bed gedonderd. Nou dan ben je wel meteen wakker. Hij kan blij zijn dat het geen stapelbed was. Dat was tegen 6 uur 's morgens.
    De middernachtzon speelt Ann nog steeds parten; laat slapen en slechts enkele uren "nachtrust".
    We zijn ca 13 km van de Nordkapp verwijderd, en het is wel de dichtstbijzijnde camping. Deze ging pas 25 mei open en gaat 15 augustus al weer dicht. Ook ivm risico nachtvorst, dat kan de waterleiding niet aan. Het voordeel van deze tijd reizen is dat de 'Hytte', met alle spullen en beddengoed (geen lakens en slopen) nog heel fris oogt.

Vandaag doen we nog wat 'sightseeing' in de buurt. Een heel oud dorp zoals Gjesvaer, al bekend uit de tijd van de Vikingen. Je ziet er niet veel meer van. Een houten huis van meer dan 100jaar wordt hier al echt oud genoemd.
    Maar veel was ook hier niet te beleven en het enige restaurant was, jawel, dicht.