• Toch maar een Hotel ...

June 2, 2019 in Finland ⋅ ⛅ 11 °C

Onze gereserveerde Airbnb , 24 kmtr voor Kittalä zag er van buiten charmant uit en stond in een prachtig bosrijke omgeving. De eerste stap binnen wekte onze verbazing. Beetje vies, slordig en we roken de honden en kattenbak. Dat de eigenaresse 2 honden en 2 katten had wisten we. Zijzelf was er niet en ook de dieren had ze mee. De kleine woonruimte met keukenunit zagen er niet fris uit, de vlokken honden-en kattenhaar lagen overal op de vloer en op de bank. Niet flauw doen, even stofzuigen. En het zal ook wel warmer worden. Maar er waren ook geen instructies, geen handdoeken, geen Wifi etc van wat geadverteerd werd. Even onze slaapplek bekijken. Dat was het toppunt: vies beslapen bed, de afdrukken nog op het laken en de kussens. Snel wegwezen! We vragen ons geld, niet veel, terug. Wat een ervaring! Hoe durft iemand dit als air b&b aan te bieden. Bah!!
    Gelukkig vonden we in Kittilä zelf een rustig net en schoon hotel met keukentje voor de gasten en uiteraard ook de Finse sauna erbij.
    (PS geld terug gehad, excuusverhaalsmoes, nou ja, een verhuurder moet ook zijn verantwoordelijkheid nemen)