Vandaag door België

May 29, 2021 in Belgium ⋅ ⛅ 17 °C

Vandaag een wat kortere wandeling, dus ik doe het rustig aan. Op mijn gemak ontbijten en de tent inpakken. Het zonnetje schijnt al en ik probeer de tent zo droog mogelijk te krijgen. Om 8:30 vertrek ik vanuit de camping en ben al weer snel op de route. Het is vandaag een wandeling van 21 km van Heijenrath naar Noorbeek. Er zijn twee beklimmingen, de Hakkenberg en de Kattenroth.

Eerst loop ik door het Onderste Bosch en daarna al snel over een mooi pad langs een bosrand. Op het kronkelende pad heb je prachtige uitzichten op de weilanden en heuvels. Bij het Bovenste Bosch begint de beklimming van de Hakkenberg. Daar staat een grenspaal en loop ik België in. Soms over mooie holle wegen, soms langs bosranden. Op een heuvel waar verschillende wegen samenkomen, staat een bankje waar ik even ga uitrusten. Daarna volgt het pad verder door weilanden en wijngaarden. Ik hoop in het dorpje Sint-Maartens-Voeren een terrasje te vinden om wat te eten, maar helaas kan ik niets vinden. Dus ga ik maar eerst de Kattenroth beklimmen met een mooie ‘alpenweide’. Uiteindelijk vind ik een bankje in het bos waar ik even kan uitrusten. Ik eet mijn brood op terwijl er veel wandelaars en fietsers passeren.