• Day 16

Guilin - "I said no"

July 19, 2016 in China ⋅ 🌙 28 °C

Deze ochtend stonden we nog op in Yangshuo. Na een verwarrend gesprek met de - overigens zeer luie - vrouw aan de balie, bleek dat we geen taxi geregeld kregen. Dan maar vijf kilometer te voet naar het station met een loodzware rugzak. Gelukkig konden we na een hobbelige busrit weer bekomen in het fantastische "Zen Tea House".
    Aangezien we al eens in Guilin geweest waren, besloten we om enkele toffe winkeltjes te zoeken. Onze portefeuille heeft het geweten (en eigenlijk ook weer niet, want alles samen was het amper 6,5 euro)! De buit kan je ook op de foto's zien.
    Tijdens het rondwandelen werden we, zoals de hele reis al, constant benaderd door vervelende "verkopers" die hun waren of diensten letterlijk in je gezicht duwen. Het werd Jeroen vandaag echter allemaal te veel, want na een vriendelijke "no" volgde meteen een bitcherige "I said NO!". Even maar een rustig plaatsje zoeken om te eten...
    Na nog wat rondwandelen, pikte we een illegale straatbarbecue mee. Heerlijk! Totdat de politie voorbij reed en je plotseling geen standjes meer zag staan...