Dag 4 - Shoppen tot we droppen?

July 6, 2017 in Indonesia ⋅ ⛅ 27 °C

Jakarta is een stad met enorm veel winkelcentra. Eigenlijk is er buiten dit niet veel meer te doen / zien, serieus. Shoppen zit in de cultuur ingebakken, dus we doen mee!

Onze eerste halte was FX Sudirman waar normaal een schuifaf van boven naar beneden was, maar die was afgesloten... Bummer! Dan maar verder naar twee andere centra die de wedstrijd "Om ter meeste kitscherige luxe" erg serieus nemen.
    Na het shoppen besloten we te voet terug te wandelen naar het hotel en toen kregen we de andere kant van Jakarta te zien: keiharde armoede. Desondanks bleven de mensen vriendelijk en gelukkig en niet omdat ze ons als wandelende geldzak zagen, maar gewoon om "hallo" te zeggen.

Die avond zijn we op aanraden van Bayou in "Melly's garden bar" iets gaan eten/ drinken. Lekker eten, goedkope drankjes en een reggae bandje die topnummers als "Wie is hier stinky?" bracht, maakte de avond af.

Ondanks dat Jakarta geen topper is als reisbestemming, heerst er toch een speciaal sfeertje dat ook zijn charme heeft...