Dag 15 - bling bling wedding

July 18, 2017 in Indonesia ⋅ ⛅ 26 °C

Vandaag was het de grote dag voor Indra en Angelina. Mensen die we nog nooit hadden gezien, maar waarbij we toch op de één of andere manier op de trouw uitgenodigd zijn. Als reizende schorriemorries zouden we niet passen op de trouw (denk: short, wandelschoenen of flipflops en een tshirt) en gisteren hadden we niets gevonden, dus vandaag moesten we wel een gepaste outfit vinden.

Het Grand Indonesia Mall hebben we volledig in kaart gebracht en na een vijftal uur hebben we een trouw waardige outfit zo low-budget mogelijk kunnen samenstellen. Eva een lang kleed met een vestje. Jeroen een lange broek en een hemd met een batik-achtige print (klinkt fout, maar is het niet en het is blijkbaar de gewoonte voor formele samenkomsten).

Bayu stuurde ons het adres en uur door van de ceremonie. Om 19 uur in de "Dian Ballroom" van het Raffles hotel. Klinkt fancy? Geloof ons, dat is het ook. Een kamer om te slapen begint er vanaf 215 euro per nacht. De ballroom waar het feest doorging is op de 11ste verdieping, is 3000m² groot, 9 meter hoog en biedt plaats voor 3000 man. Dit wisten we allemaal niet toen we op weg waren naar het Raffles Hotel, maar toen we in de lobby kwamen, merkten we meteen dat het geen gewone trouw ging zijn... Er was: een filmploeg, een tiental fotograven, twee photobooths, twee presentators, een podium, een gang met bomen en rozenblaadjes, een tiental locaties in de zaal om je eten dat ter plaatse gemaakt werd af te halen, een live band, een gi-gan-tische taart ... En dat allemaal met zoveel luxe. Het was écht een belevenis. Één van de familieleden van Bayu zei ons nog: "All Indonesian weddings are like this." Maar dat is toch alleen in zijn luxe bubbel, want een gewone werkmens kan dergelijk bling bling niet betalen.
    Voelden we ons er ongemakkelijk? Nee hoor. In ware Eva en Jeroen stijl hebben we er elk eetmogelijkheid uitgeprobeerd en vooral de nagerechtestand heeft geweten dat we er waren. "Klappertaart" en een soort tiramisu waren het beste.

Met volle buikjes kropen we terug naar ons "gewoon" hotel. :)