Dag 19 - Wingsair aka Duct Tape Air

July 25, 2017 in Indonesia ⋅ ⛅ 27 °C

Vandaag moesten we de zalige Sasak Garden verlaten voor een date met Wingsair. Dit is een low-cost maatschappij die bekend staat voor niet zo degelijk te zijn. Als je ze op Google opzoekt, krijg je al snel bijnamen zoals Duct Tape Air te lezen. Onnodig om te zeggen dat we (en vooral Eva) er niet echt naar uitkeken. Oh ja en we moesten tweemaal vliegen, want we hadden een tussenlanding in Bali. Tweemaal pret dus!

Een taxitripje van een uur en we kwamen voor de zoveelste keer aan op de luchthaven van Lombok. Ze beginnen er ons al te kennen. We konden probleemloos inchecken, dus dat was al goed. Ook vonden we onze vlucht vrij vlug op de informatieschermen met "on schedule" erbij. Top! Er bleef echter "on schedule" staan, ook al begon het vertrekuur zeer dichtbij te komen. "On schedule" betekent dus blijkbaar 1,5 uur vertraging en geen informatie over wanneer de vlucht zou vertrekken. Ineens verschijnt er een mannetje aan de gate en roept: "Bali, Wings Air, board now!". We moesten echter niet zoeken naar ons vliegtuig. Het was namelijk het enige vliegtuig met nog een propeller... Oh boy.

Omwille van de vertraging was het enorm hollen op Bali. We hadden namelijk nog maar tien minuten om ons volgend vliegtuig te zoeken op de gigantische luchthaven van Denpasar Bali. Uiteindelijk hadden we nog tijd genoeg, want oh ja, onze volgende vlucht had ook vertraging. Deze keer wel maar een halfuur voordat we op ons vliegtuig mochten. Yes, eindelijk op de laatste vlucht naar Flores! Vertrekken maar! Dat vertrekken bleek uiteindelijk nog een uur te duren. Een uur op een mini vliegtuig, met een temperatuur van 30 graden en Bruno Mars op repeat tegen decibel 110. Je zou bijna denken dat ze het expres doen.

Een bumpy vluchtje later en we stonden met onze voetjes op een volgend eiland: Flores. De volgende zeven nachten brengen we namelijk door in Labuan Bajo, een klein dorpje dat dient om Komodo te bezoeken.

Onze eerste slaapplaats hier is Ciao Hostel, een super propere, moderne en jeugdige herberg waar we met zes op een kamer liggen. Ook heeft deze slaapplaats de meest fantastische uitzichten tijdens het eten/ drinken: zonsondergang en een mooie baai met allemaal bootjes en eilandjes. Elke avond is er een film en we besloten om deze hectische dag zo af te sluiten, met eem biertje en een filmpje.