Dag 20 - Happy Banana

July 25, 2017 in Indonesia ⋅ ☀️ 29 °C

Na een ontbijtje met een prachtig uitzicht, gingen we vol energie Labuan Bajo ontdekken. Zoals alle andere steden die we in Indonesië hebben bezocht, blijkt er buiten wat winkels en drukke straten niets anders interessant te zijn. Wel hebben we een lokale vismarkt bezocht waar je alle mogelijke soorten en groottes van vissen kopen.

Dan maar een stevige wandeling ondernemen naar Pantai Pede, het enige, openbaar strand van Labuan Bajo. Er is praktisch niemand, dus we konden er een aantal uur zalig relaxen onder een boom met af en toe een plonsje als afkoeling.

Met dat warm weer heb je niet snel honger, maar als het eenmaal afkoelt, bespringt het hongerige gevoel je harder dan een Komodo draak. In de stad ontdekten we een Indonesisch bakkerijtje met gigantisch veel keuzes, maar waarvan we geen enkel idee hadden wat het allemaal was. Dit kon maar één ding betekenen: veel meenemen en ontdekken maar! Onze buit: een hulk-groen rolletje cake, een kokos-hapje in een bananenblad, een sesam balletje, een hartig kroketje ... Echt super lekker allemaal! Het eten hier is nóg beter dan in China.

Vooraleer we terug naar ons hostel gingen om te douchen, maakten een reservering in de Happy Banana Bar. Dit is geen schuilnaam voor een dubieus, hanky-panky, me-love-you-longtime salon, maar wel voor een sushibar, uitgebaat door een Italiaan in Indonesië. Een rare combinatie, maar ongelooflijk lekker. Bij enkele cocktails en grote Bintangs (bier), probeerden we er enkele super verse sushi hapjes en een kommetje met quinoa, advocado, ei, hummus ... uit. Het bleek het duurste etentje in Indonesië voor ons te zijn (40 euro), maar het was het meer dan waard. De beste sushi die we al ooit hebben gegeten.

'S avonds pikten we de film in Ciao Hostel nog mee vooraleer we in onze gedeelde kamer zalig gingen knorren. Snurken maar!