• Day 5

Dag 3: NY inruilen voor Las Vegas

August 10, 2018 in the United States ⋅ ⛅ 33 °C

Op het programma voor vandaag: een zes uur durende vlucht naar het warme Las Vegas.

We hadden echter nog wat tijd vooraleer we weer in die ijzeren saucisse zouden zitten, dus we besloten om nog vlug een museum mee te pikken, dit van the moving image. Een gigantische collectie over film, oude games en YouTube. Er was zelfs een tentoonstelling over Jim Henson, de man achter de Muppets.

Na dit fijn bezoek, was het tijd voor de langste, binnenlandse vlucht die we gaan hebben in de VS. Eva haalde haar bekende zakjes al boven... Totaal niet nodig, zo blijkt, want de vlucht verliep zonder spetter of gekletter, wat een fijne verandering was.

Wat was nog een verandering: de temperatuur. In NY was het al warm, maar in Las Vegas blijkt het echt onhoudbaar heet te zijn. Zo is het nog vlot 32 graden 's nachts.

De veranderingen bleven voortduren, want voor de komende 15 dagen hadden we een Hyundai Santa Fe gehuurd, maar zo bleek er geen meer te zijn... We kregen dan maar een Toyota uit 2018 in de plaats. Voor ons allemaal goed. Zeker toen we aan de auto zelf kwamen. Gigantisch. Het model is een 4runner en nog een heel pak groter dan een normale 4x4. Een topper waar amper 30.000 kilometers mee gereden zijn.

Al cruisend met onze pimpmobiel reden we door Las Vegas naar ons hotel. Blijkbaar zien ze in Las Vegas alles groots, want onze kamer is zo groot dat Eva me kwijt kon geraken.