Dag 4 - Las Vegas is hot, damn hot

August 10, 2018 in the United States ⋅ 🌙 36 °C

'S nachts in Las Vegas koelt het af naar een gezellige 34 graden. Ideaal! Niet dus: het is bijna constant puffen en blazen hier, maar dat belet ons niet om er weer tegen te gaan met een vol dagje.

But first, we eat! Het buffet van ons over the top hotel is dik in orde. Ze hebben er werkelijk alles, met als topper de mogelijkheid om je eigen wafels te maken, zo van die typische Amerikaanse. We hadden net nog niet alles op toen Eva een "Somebody call 911" wou roepen! Ineens ging namelijk het brandalarm af en moest iedereen naar buiten. Niets ergs bleek het uiteindelijk te zijn, waarschijnlijk iemand zijn wafeltje te lang laten bakken.

Een sugar shot en ritje van drie kwartier later stonden we aan het begin van een wandelpad van 11 kilometer en werden we begroet met een bord waarop "Danger. Stop. Extreme weather conditions, don't hike from June - September". Ideaal weer dus om een Urky vol wafel door te jagen. Deze Hoover Dam Historic Train Trail was wel echt de moeite met mooie uitzichten over de vallei, wandelingen door bergjes die uitgesneden waren voor de treinen vroeger en nu gevuld waren met vleermuizen, berggeitjes ... Het was enkel net iets té lang in dit weer, dus besloten we om toch maar even te rusten in de schaduw van zo'n treintunnel. Ondertussen hadden we samen ook al 8 liter water gedronken... Ja, net iets te warm dus.

De airco van onze auto is dan op zo'n moment ook meer welkom dan de tweede herrijzenis van Jezus. Pfieuw! Hot in elk kot.

Ons hotel heeft een zwembad, dus de komende uren brachten we daar door tot de zon onder ging en de temperatuur net iets draaglijker werd. Draaglijk als in: "hej, nu duurt het slechts 3 minuten en 12 seconden voor ik terug onder een koude douche wil springen."

Zoals iedere toerist (en aan de drukte te zien, zijn dit er heel veel) gingen we 's avonds naar the strip. Deze bekende plaats is waar alle casino's staan en iedere persoon uit de wijde omtrek van Las Vegas naar toe komt. Mensen gapen is er het ideale tijdverdrijf. Een greep van wat er allemaal zo rondloopt: showgirls, Darth Vader, gekke mensen die nog gekker worden door de hitte, SM showgirls ... Je kunt er trouwens ook de gekste constructies zien. Zo hebben ze een Eifeltoren, Arc de Triomphe, Venetië, Ceasar's Palace, een fonteinshow met muziek van Elton John en Cher (hoe kan het ook anders) ... Om nog maar te zwijgen over de honderden meters gokautomaten, goktafels, bars ... Dit is echt allemaal veel groter dan gedacht.

'S nachts hebben we dan voor de eerste keer ergens gaan eten. Het meest gezellige in de buurt: een restaurant met Bahama's - Tiki thema... Ja, veel beter dan dat wordt het niet. Gelukkig was er een eeuwigdurend Happy Hour en waren de burgers echt wel enorm goed.

Raar sfeertje in Las Vegas, maar echt wel tof om eens mee te maken.

Slaapwel met de airco op stand "kouder dan het kontje van een Eskimo".