• Day 7

Dag 6 - offroad of course

August 12, 2018 in the United States ⋅ 🌙 25 °C

Na een nachtje plannen, besloten we vandaag om de offroad capaciteit van onze auto (genaamd Fred de 4Runner ondertussen) te testen. We gingen de Wirepass trail doen, maar hiervoor moesten we wel 12 kilometer over onverharde, heuvelachtige paden. Wij hadden geluk dat we zo'n 4x4 bullebak hadden en gewoon konden rijden. We zagen echter veel mensen er maar stapvoets doorrijden... Plebs noemen we ze (maar niet heus). Eenmaal aangekomen was onze zilveren auto bijna helemaal rood van het zand.

De wandeling ging door een zogenoemde "slot canyon". Dit is een erg hoge, maar smalle doorgang tussen twee rotsen. Het was echt een spektakel om te zien, zeker omdat het zo zonnig was en alle rotsen net goud waren. We moesten er wel een stuk naar beneden klimmen, iets wat een deel wandelaars niet zagen zitten, maar wij dus wel. Wederom: plebs :).

Een tweetal weken geleden was er een flash flood hier geweest, dit is wanneer het begint te regenen, dan verzamelt al het water zich in de slot canyon en gaat het enorm snel naar beneden. Dit kon je nog zien aan de grond, die was met het vocht en nu de extreme hitte helemaal opengebarsten. In dit onherbergzaam gebied kwamen we de tamme raaf Herbert tegen. Die naam is zelf verzonnen uiteraard. Herbertje beschikte over een serieuze bek, zo eentje van het schedel-opensplijtbaar kaliber. Wij hadden duidelijk meer bang van onze gevederde vriend dan hij van ons, want al snel kwam hij schooien voor eten, iets wat Jeroen niet zo zag zitten... Joeny does not share food! (Bewijs is op de foto's te zien) Eva keilde dan maar per ongeluk een halve zak nootjes en MNM's op de grond. Zo had de doerak toch nog geluk.

'S avonds hadden we voor de eerste keer regen. Jammer, want we wilden net een plonsje pakken in het zwembad. Dan maar even ontspannen en een hapje gaan eten in de lokaal restaurant. Dit was de eerste keer dat we eens echt degelijk, lekker eten hadden gekregen op restaurant dat geen burgers waren. Topper!

Ondertussen was het al flink donker, maar wel droog. Dus een late night zwemmeke was de afsluiter van deze topdag!